Bromsen är fartens fiende.

 I kväll har jag hållt på och joxat med stretarna vilket är bland det sista som ska göras  innan jag kan anse att den står färdig, det blev både slang och rördragning. Tur att man har ett förflutet som rörkrökare för ca 47 år sedan.
Så här ser det ut framtill. Stålomspunna slangar och hela rubbet
 
Och här trycker jag via pedalkraft ut oljan till bak och vagnshjul
 
 
Självaste bakhjulsbromsen med en sprillans nytillverkad slang
 
Måste oxå bidra med en naturbild från min och sonens övningskörning i lördags.
 
Inte mindre än 13 rådisar på samma bild. Vi välkomnar lite fler vargar till våra trakter så jägarna kan ägna sig åt kärleksfull MC sport istället för dödande.
 
Till sist så vill jag bara nämna att Svensk Enduro är den framgångsrikaste MC sporten i landet. I världens största MC gren så knep Jocke Ljungren en 1a och en 2a plats i tyngsta klassen vid VM premiären i Chile i helgen och ligger i delad ledning i E3 klassen.
Robban Kvarnström från Avesta fyllde på med en 3e och en 9ei juniorklassen och ligger 6a totalt VM.
I Youth Trophy skördas ytterligar framgånga med Albin Elowsson och Jesper Börjesson som bägge hamnar inom topp 7 placeringar med Albins 3e plats i söndags som  bästa plats.Totalt ligger Albin 3a och Jesper 6a.
Det känns trevligt att Svensk MC racing lever.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rolf Granlund

Snyggt, men var sitter gashandtaget? Granlund

2013-03-19 @ 09:02:44
Postat av: Bloggarn själv

Till Roffe. Ojdå! Tyckte väl att nåt fattades för att få upp farten, men det ligger en Eksjö rulle made in Taiwan på golvet strax bakom framhjulet måste komma ihåg att sätta det på plats.
/Tomas

2013-03-19 @ 09:54:25
URL: http://www.albinracing.blogg.se
Postat av: Ludde

Glöm inte dom fyra ungtupparna som gör det så bra på isovalerna.

2013-03-19 @ 11:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0