Prototyphojar från Tjeckien

När jag var ute på min friherreturné i höstas och så småningom hamnade i Tjeckien hos familjen Klatovsky och dess gästfrihet så fick jag tillfälle att besöka verkstaden där en viktig del av maskinutvecklingen av isracinghojar äger rum.
Jan Klatovskys Isracingram där man kan klättra långt fram i starten
 
Klabogänget kör även hårt sommartid vilket man anser är viktigt eftersom all tid man kan ägna åt MC racing sommartid kommer till nytta då vintern kommer.
Antonys gräsbanehoj som han vunnit med på Bergenring i Teterow en gång
 
Ett prototypbygge med Jawamotor  där den erkänt duktige jawatrimmaren Veijo Toraniemi byggt ramen och Klabo  har rattat den men jag vet inte resultaten.
En något avklädd jawa prototyp
 
Klabo bröderna håller även igång med mycket motocrossträning och tävling sommartid.
Tanken slog mig att det är väldigt viktigt att Klatovskys finns med i VM cirkusen för finns inte dom med så vet jag inte vem som ska utveckle ishojarna.
 
Vi hörs /Tomas

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0