The love machine

Ja det har varit en lång resa med många kovändningar i mitt sivagnsbygge. Ja jag hade väl ingen aning om vad jag gav mig in på när jag i september 2011 köpte nåt rosaskimrande plåtskellett på gälleråsen.
Så här såg skrotet ut på flaket av en bärgningsbil när jag föll för dess charm

 
Jag kan inte och vill inte räkna alla timmar som jag lagt ned på projektet, men det har varit en lärorik och intressant tid. 
Eftersom många drev med mig tack vare den i en mansdominerad sport udda kulören så blev jag självklart tvungen att välja skärt (inte stjärt) som huvudtema.
"Miss Piggy" med Wärner och en Bonde från Matsbo i bakgrunden
 
Slimmad front med tryne
 
Från vänstersidan. Bakburkad med båtplyfa och 2 fickpingislirare i bakgrunden
 
Miss Piggy bakifrån. Ännu så länge utan knorr. 
 
Det enda som nu återstår är att fixa till en del anslutningar till bromssystemet och att snygga till en hel del hängande kablar, slangar och vajrar.
Det kommer dessutom kletas på en del stripes samt en del klistermärken som kommer att visa vad jag sponsar med bygget. Ja ni läste rätt bygget ska sponsra i stället för att tigga, men det ska jag be att å återkomma till.
 
Jag tycker för övrigt att jag trots en del hånfulla kommentarer angående den något flickaktiga "My little pony" aktiga färgsättningen bara visar att om man är trygg i sin manlighet så räds man ej en kontroversiell färgsättning.
 
Förresten så körde ju raggarmusikens kung Elvis i en skär Cadillac.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Jag väntar bara på speakern Hilses kommentarer.

2013-03-15 @ 21:51:17
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Anders Jonsson

Real men dress in pink...

2013-03-15 @ 22:59:46
URL: http://edstugaanders.blogspot.se/
Postat av: Ludde

Det blir nog bra med den skära färgen, Lazon. Herr T har ju uppträtt i direktsänd radio med blåsorkestern The Pink Perculators.

2013-03-16 @ 00:55:38
URL: http://sidewing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0