Änglavinge del 3 och lite annant

När man försöker sig på att bygga något i gammalt stuk så är naturligtvis dom tidsliknande acessoarerna en pikant del i det hela. Det kan vara kläder eller människor eller vad som helst som påminner en om att det var bättre förr.
Här är det bara mössbäraren som inte var bättre förr.
Och nej det är ingen höstbild av en toppmurkla.
 
Javisst en gammal stridsvagnshuva kommer väl tillpass för att göra Änglavingen mer komplett.
Jag har provlackat en del för att se hur min Svenska Boardtrackinspirerade änglavinge ter sig i min nationalromantiska färgsättning.
Guld och metallic blå slår an en fosterländsk ton på änglavingen
 
Jag fick ett snyggt krökt avgasrör på posten idag. Sånt värmer
 
Skön krök från Kina dom kan allt kröka Kineserna oxå.
Lägg märke till fotpinnen á la boardtrack
 
Det rör sig så sakta framåt. I morgon ska undertecknad Wärner och LillNisse företa en pensionärsresa  till Borlänge och besöka Biltema, det ska bli spännande tycker jag. Kanhända vi lunchar på MAX oxå.
 
Vi hörs / Tomas
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Ser man på, nu platsar du definitivt in i Hojbyggarsällskapet.

2013-10-30 @ 00:28:03
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Ljung

Helvete Lazon, ett bygge med stil! Vem hjälper dig?

2013-10-30 @ 19:35:51
Postat av: Bloggarn själv.

Svante, så dags jag bygger ju för fan en hoj varje vinter. Jungen, jag behövde ingen hjälp med mössan det räckte med en svampbok, kanhända att jag får ta in konsulthjälp när jag ska göra lätthålen.

2013-10-30 @ 22:24:37
Postat av: grogg

Hoppas verkligen att du spacklar igen bokstäverna på kopplingskåpan oxå.

Förresten varför ska ni äta på MAX?
Finns där ingen Frasses, den enda hamburgerkedjan värt namnet?

2013-10-30 @ 22:58:15
URL: http://grogger.blogspot.se/
Postat av: Brozzan

Som Ljungen skrev, nu har du ju hittat stilen.

2013-10-30 @ 23:44:42
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0