Lazons julkalender lucka 6

Jaha det närmar sig så sakteliga den heliga julhelgen. För mig känns Julen som den mest ångestfyllda högtiden på året. Visst uppskattar jag frosseriet, myset och Kalle Anka när man väl är framme vid julafton.Det som är jobbigt är kraven och ångesten inför julklappsköpet för mig som inte kan strosa och kolla i andra butiker än såna affärer som typ Biltema och Jula.
Sen kan man ju fundera varför man firar julafton till minnet av Jesus födelse?  Gossen föddes ju på juldagen och inte dan före. Har väl aldrig hört talas om att ma  grattar någon innan personen föddes.
Javisst är jag ateist och jag behöver ingen religion för att uppföra mig som en humanist och medmänniska. Det känns som att om alla människor följde bibelns 10 budord eller koranens " De fem pelarna"så behövdes inga lagböcker och vi kunde ta bort både vägbulor och hastighetsbegränsningar.
 
Nu kör vi ett par jultrudelutter som  uppmuntran.
En tjusig bild på en piprökande Bing Crosby från en tid då det var flott och inte fult att röka. Klicka
Har han inte lite väl utstående öron månne? Men smörigt vackert sjunger han ju.
 
Måste min vana trogen bjuda på en mer råbarkad julsång oxå.
Six Pistols kunde allt provocera dom, inte ens julen var helig för dom.
 
Sådärja nu återstår bara ytterligare 18 inlägg
Vi hörs /Tomas
 

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Fuck the Christmas

2014-12-05 @ 23:36:06
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0