Sagan om Sune,s REX

Jag har en kompis som heter Sune som är om möjligt mer MC tokig än mig själv. Vi stöter på varandra nästan varje dag och han dyker ofta upp i garaget för att kolla vad jag hålls med. Sune som uppnått den aktningsvärda åldern 86 år kan aldrig sluta att hålla på med motorcyklar även om han insett att köra MC inte är aktuellt längre.
Han har under vintern påbörjat och nästan färdigställt en renovering av en REX Villiers Roadmaster 1950 200cc.
Så här vacker är den idag
Sune frågade mig i ett svagt ögonblick om inte jag ville köpa den och göra klart den.
Efter att ha tvekat ett par dar då jag tyckte att jag redan hade för mycket hojar och min skrala pension inte kunde räcka till ytterligare en hoj så slog jag till på villkor att jag fick betala den när jag avyttrat några av mina maskiner.
REX från svänghjulsidan.
Jag har faktiskt sålt en VW buggy, en moppe och en Yamaha XZ dom senaste månaderna och kunde därmed göra mig skuldfri mot Sune och samtidigt skapat lite mer garageyta och en semesterpeng.
Jag har fixat ursprungskontroll eftersom originalhandlingarna fanns, dragit el, grejat till sadeln och baklyset och idag kunde jag ta en provtur runt Sveaparken. Den drog iväg över förväntan.
Originalskylten skvallrar om att REXen tjänstgjort i värmland
Nu återstår ett kedjeskydd en tuta och en typbesiktning så jag kan få ut en laglig skylt.
När Sune idag fick se cykeln när jag monterat ihop den och provkört utbrast han " Om Du ska sälja den vill jag ha första tjing"
Sune själv i mekartagen 
Ja Sune ger sig inte och det glöder i ögonen på honom när han ser en motorcykel.
 
Vi hörs /Tomas
 
 

Kommentarer
Postat av: anna wallin

Härligt!! De är min far de :) Har varit tokig i gamla mc:n så länge jag kommer ihåg,var alltid i garaget lr på crossbanan med min äldre bror.
Han pratar ofta om er som skruvar där i Hedemora :)

2014-05-08 @ 11:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0