En utflykt till Sveriges framstjärt Göteborg.

Vad kan man hitta på att göra en sån där lagomt blåsig/kulen/regnig höstweekend?
Ja varför inte dra till Göteborg kanske? Det var precis vad jag och gamängen Jörgen tog oss för att göra sistlidna veckoslut. Nåja en viss planering och framförhållning hade vi nog eftersom ett besök hos vår gemensamme vän lill-Peter med familj var på tapeten och att jag skulle få köra trial i Kvibergsterrängen.
En resa i regn och rusk på torsdagskvällen kändes ganska lätt då vi visste att en av riktes bästa kockar väntade med välsmakande höstgryta. Det är Peters sambo Kristina kokboksförfattare som använde oss som försökskaniner, smaskens värre utan tvekan, hoppas att nästa kokbok gör succé.
Det var på fredagen som jag lyckades få en plats i tävlingen eftersom det då kördes nåt som kallades Grey beard trophy och var avsett för oss som ville ha enkel körning i lugn och ro.
Galant mottagande i den Skitigaste Gentlemannasporten blev det.
För ynka 200kr fick man en fin bok från 1956 en äkta Sixpencekeps, kaffe, smörgås och en härlig dags trialåkning.  
För en gångs skull så fick jag känna mig som en Rokie och junior bland dessa grånade gentlemän.
Nästa alla körde veteranhojar men det tilläts att delta även en ny hoj, men skit samma när alla trivs och det ser utan tvekan trevligt ut då en herre som passerat 80 år grenslar en sprillans ny GasGas att han sen vann det hela har nog mer med körskickligheten än med hojen att göra. Trots allt så var nog min NSU den ovanligaste och mest udda.
Klar för start iförd sixpencekeps i typiskt Engelskt trialväder med min minder LillPeter
Mina två ganska så okunniga hjälpredor Lill peter och Jörgen kom med glada tillrop och dom var ytterst läraktiga. Ja Jörgen var så till sig att han traskade ut i själva banspåret utan hoj vilket den förarare som kom i spåret inte uppskattade men han fick ju starta om så det blev bara en extra träning för honom.
Eleganten själv med tungan i rätt mun
Goa gubbar hela vägen jag lägger ut en massa småbilder som det bara är att klicka på så växer dom.
            
        
Ett par förbannat trivsamma dagar hade vi på Kviberg där jag lyckades på mina 14 körda sektioner köra 7 sektioner prickfritt, 2 sektioner med fem prickar, 3 sektioner med två prickar och 2 sektioner med en prick.
Det blev en åttonde plats av sexton startande i debuten. Nöjd Njöd.
 
På hemvägen blev det en  trevlig omväg via Västerås för att leverera lite prylar till "Sixten Janssons motorcircus"
 En riktigt snygg Indian Scout 1923 som används flitigt
  Robin Jansson lever sin dröm. Han har skapat en mycket välbyggd motordrom
Robin utvecklar hojar och sig själv hela tiden och till sommaren hoppas jag många kommer och tittar
Look! No hands.
 
Riktigt kul att se Robin i aktion. Ett seriöst projekt där han har många ideér in för kommande sommar.
 
Mer kul kommer att hända i isgaraget framöver då vi fredagen den 14e november kommer att få besök av äventyraren Viktor Solli som gjort en fantastisk resa på motorcykel genom Ryssland. Han kommer att visa både rörliga och orörliga bilder samt berätta om äventyret
Kolla länkarna så får Ni lite försmak av vad som komma skall
 
Det kommer att serveras Borsjtj = Rysk rödbetsoppa och entren är frivillig man betalar så rundligt man vill för soppan och föredraget Alla är välkomna
 
PS jag kommer inte att förpesta lokalen med min rykande Albin.
 
Vi hörs/Tomas
 

Kommentarer
Postat av: grogg

Veterantrial verkar hur kul som helst. Har besökt Trialtorpet i Gladö (Tiger MC) när det vankats veterantrial. Men är man till fots blir det ett jäkla flängande för att hänga med :-/

Postat av: B

Ja visst är veterantrial en skön och avslappnad MC gren. Inte ska Du behöva gå till fots. Skaffa en gammal knarr och Du kommer att bli både svettigare och lyckligare

2014-11-04 @ 22:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0