Gässen flytta.

Dan Andersson han kunde skriva vackert och Thorstein Bergman kunde tolka honom vackert.
https://www.youtube.com/watch?v=VKfw6-77TXE
När de gamla såren heta tära,
när din kind är vätt av ensamhetens gråt,
när att leva är att stenar bära
och din sång är sorg som vilsna tranors låt,
gå och drick en fläkt av höstens vindar,
se med mig mot bleka, blåa skyn!
Kom och stå med mig vid hagens grindar,
när de vilda gässen flyga över byn!
Ja dom gör nog fan rätt gässen som drar iväg till värmen.
Men många av dom modärna, latare eller klokare gässen flyger västerut till Norge och Golfströmmen
Jag erkänner att jag varit lat i mitt bloggande men ibland tryter inspirationen mitt i det kaotiska. 
Eftersom jag lönearbetat en hel del den sista tiden för att dryga ut pensionen samt att jag knogat på med lite oegennyttiga tokprojekt till människors och min egen glädje så blir man lätt tom i bollen och behöver ladda om kropp och själ mellan varven.
Mitt lönearbete har bestått i att göra skivtäckning och fotränna på stjänsunds herrgård.
Inspirerande och kul kneg att lära sig nåt nytt efter 44 år som telefonare, att det dessutom bjuds på fin utsikt och bra luft när man som 65 åring går som plåtslagarelev gör inte saken sämre.
 
Vi dvs Isgaragemedborgarna tillsammans med mopedister, ståpedister och Sandelco påhängargänget hade en sjusärdeles trivsam lördag för en vecka sedan. Det kördes på allehanda pojkstrecksbetonade fordon och glädjen stod högt i tak, ja man kan ledigt säga att vi slog klackarna i taket.
Klicka gärna på photgrafierna så blir dom lite större
   
Och som dom glam och glamore människor vi är så hölls det en chandobel bankett i isgaraget mot kvällningen där förtäring bestod av en rykande het chilli tillagad av mästerkocken Bullman. Han hade tillochmed odlat chilifrukterna själv.
En bankett som inte gick av för hackor.
Kul med såna här race där man kan vinna sin klass trots att man har fjärde sämsta varvtiden totalt, men grejerna funkar hela tiden.
Äntligen höst.
Tänk så slarvigt och oorganiserat löven placerar sig. Usch
4 nyanser av morötter
 
 
Och en massa nyanser av pumpor.
 
Som den motvals gubbe jag är så ser jag hösten som en favoritårstid.
Man kan kura i garaget och hitta på roliga metallrelaterade projekt utan att känna att man gör nåt fult som smyger sig in i dom dunkla källarvalven
Som sagt hösten i antågande och mitt ryggskott är på tillbakagång, jag pallade bara med lite mer än en dags lönearbete med ryggfan men nu har det vänt så ytterligare några dagars lönearbete är att vänta vilket skapar ekonomiskt andrum i mina påhitt.
Dessutom så är valet avklarat vilket gjorde samtliga partier sura utom stöveltramparna i SD 
 
Jag hittade en intressant vinkling av valresultatet som var tänkvärd
 
 
Vi hörs/ Tomas
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0