Bandy bandy.

Eftersom jag omgärdas av människor som håller på diverse idrottslag inom ishockey, fotboll och speedway som är proppade av överbetalda gnällande idrottsdivor så ville jag hitta en lämplig motvikt inom lagidrotten.
 
Då kom jag på att bandy nog är sporten och att jag då inte skall hålla på nåt lag med egen ishall eller liknande.
Jag behövde inte fundera länge innan jag insåg att det värdigaste laget enligt mitt sätt att se det var IK Heros från Smedjebacken bara ca 40 km från Hedemora.
En bra start som supporter är att förse sig med supporterprylar
En fullträff, den anrika klubben fyller 100 år i år född samma år som Frank Sinatra och mina föräldrar med den skillnaden att IK Heros lever.
Jag och min kompis Jörgen besökte Herosvallen i kväll och hade stämt träff med en gammal polare med rötterna i Smedjebacken (smebacken på bruksmål) som jag träffade senast för 23 år sedan Lars Tjusth heter den lille Hoben.
Tre gamla gamänger. Från vänster. Lars Tjusth, Jag själv och Jörgen Brugge
Hörde en gång att Isracing är  motorsportens svar på Bandy. Stämmer ganska bra då sporterna i huvudsak utövas i Ryssland, Finland och Sverige samt en och annan strötävling i övriga Europa.
Bandybaronerna från nästan lika anrika Lesjöfors stod för moståndet,
Trots att det var svårt att hänga med i spelet så blev det roligt med två röda kort och elegant spel däremellan speciellt som mitt favoritlag vann med 4-2
 
Passa på att njut av lite bandygodis. Klicka på länkarna härunder
Musikalisk bandy
 
Engelsk bandy
 
Vi ses väl på Herosvallen /Tomas
 
 
 

Kommentarer
Postat av: grogg

Visste tidigare inget annat om bandy än att portföljen (och innehållet) brukar vara viktig bland utövarna av denna i denna lek och att det finns en Fosshaug som är ett "råskinn" (!?). Uppenbarligen är även luvan ett viktigt attribut?

Måhända har jag även hört att bandyleken utövas på Studenternas när det inte är Isspeedway. Detta kan dock vara ett illasinnat rykte eller något jag inbillat mig.

2015-12-19 @ 00:08:41
Postat av: grogg

Elakartat fel i mitt förra inlägg, måste bero på tilltagande afasi/dyslexi. Kan jag var av kunglig ätt?

2015-12-19 @ 00:59:43
Postat av: Bloggarn själv

Kungliga kommentarer av Grogg. Du är tydligen lika novis som mig inom bandysporten. Angående isracing så har det sedan 1995 med några undantag körts på Studenternas IP i Uppsala men det finns ingen SM final arrangör ännu så länge till kommande vinter.
OBS. Isracing är en i grunden Svensk gren så jag föredrar att kalla det för dess rätta namn.

2015-12-19 @ 12:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0