En man som heter Ove.

Ja jag erkänner jag gråter på bio. Trots den karlakarl jag försöker låtsas vara så är det svårt att inte få nåt fuktigt i ögonvrån när man kollar in den här filmen.
För fem dagar sedan så var jag på en annan premiär, Star wars nummer någonting, men såna filmer är liksom inte min grej, så allt det eviga pangandet, sprängandet och pampiga musiken fick mig att nicka till ett par gånger trots konstiga 3D brillor på näsan och avancerade effekter. Tror inte det har med åldern att göra för jag hade lika svårt att tycka om den första starwars rullen för ca 30 år sedan men jag var nog gammal redan då.
 
Nej annat var det med dagens premiär av "En man som heter Ove" med en Rolf Lassgård som klippt och skuren för rollen som surkarten Ove. Skratt, tårar och mycket värme rymdes i filmen. Nåt av det bästa jag sett.
Se den!
 
Gänget med dom bärande rollerna.
 
I morgon blir det annandags bandy med mina nyfunna favoriter Heros som möter serieledarna Karlsbyheden och får jag tag på en chaffis så åker bandyportföljen med.
På kvällen håller isgaraget sedvanligt årsmöte och där vankas rotmos och fläsklägg oss manfolk emellan.
 
Vi hörs /Tomas

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill se snarast...jag var och såg "En underbar jävla Jul" den var också mycket bra.

2015-12-26 @ 09:30:20
URL: http://bittterpittten.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0