Stormjakt vecka i baugettecombin

En rapport om en händelserik vecka på resande fot.
Undertrecknad, min Franska baugette combi med sitt till lika Franska MC släp tillsammans med min Svenske kompis Jörgen "gamängen" Brugge gav oss i den motvindsberikade fredagen den 27 november åstad till Sveriges framstjärt Göteborg.
Väl där hälsade vi på den sedan 45 år tillbaka utlokaliserade Hedemoragamängen lillPeter och hans sambo Kristina.
Det blev en trifsam afton där vi fick avsmaka mästerkocken Kristinas goda krubb. Som sig bör så slaskades en del rödtjut och rapades några bärs och ett par knappar Fernet.
Vi pratade om förr i tiden och allsjöng andliga sånger till Peters bälgaspel
 
På lördagen styrde vi mot Uddevalla då jag hade för avsikt att utbilda mina kamrater i hur en riktigt dyngig Novemberkåsa ser ut.
De tre gamängerna rustade för Novemberkåsan
Det blev en blöt och skitig tillställning där Jocke Ljungren vann tävlingen för 7e gången och blev därmed historisk som den som vunnit tävlingen flest gånger. Av 158 startande tog sig endast 26 i mål vilket jag tycker är i tuffaste laget. Hade det varit en normal November med frusen mark hade det så klart blivit en annan melodi.
Den här tysken körandes i regnrock släpade med sig en reservinnerslang.
Han tog 4,5 timmar på sig på en sträcka där segraren körde på 55min, vilken kämpe
Kolla Robert Gustavssons klassiker. Klicketiklicka bara på raden under
 
Stormen Gorm drar över Göteborg natten till måndag så det blev att vänta ut den ett par timmar innan jag kunde dra vidare mot skåne.
Neråt Halland tryckte havet på kraftigt mot vägen och baugetteskåpet krängde grovt.
 
 Framåt Skåne hade en trailer tagit vind och vurpat
 
Anledningen att jag drog till Skåne var att hämta ett Traderafynd
på Fleninge MC skrot
 
Nästa vinters byggprojekt. Honda 500 XBR som kanske kan bli en Café räjser
 
Färden gick vidare nu i kraftig medvind upp till Värnamo för att besöka barn barnbarn sonhustru och plasticAlex.
Vi flyttade deras hem i dagarna tre. Det är hyfsat krävade att flytta grejer i trevåningshus med ett artrosknä och ett ledbandsläkande knä, det känns att man inte är 65 år längre.
Pust och stön men baugettebilen passar att köra flytt lass i också
Ja vi fick tillgång till en stor knegarbuss en av dagarna också.
Kan konstatera att vissa IKEA möbler antingen ska flyttas i sin helhet eller helt isärmonterade
Annars blir det att köra resterna till återvinningen om man försöker bära skiten halvt isärmonterade.
 
För att hålla igång mitt trasiga knä så blev det långa morronpromenader i Värnamo vilket är ett ypperligt sätt att utforska omgivningarna.
Måste bo en riktig KTM fantast här som har pimpat sin gräsklippare så vackert
 
 
Eftersom jag ville hem och mitt kära barnbarn Nova skulle fylla år några dagar senare så fick hon en något tidigarelagd födelsedagspresent som jag snickrat ihop i isgaraget
Grattis på snart 4 årsdagen Nova. Egen bil minsann
 
Lördagen 4e december drar jag hemåt och nu är det orkan igen som heter Helga den här gången. Eftersom jag har släp med hoj på och inte vill gasa för tufft med min 70 hästars brödbil väljer jag att åka på den västra sidan av vättern. När  jag passerat Hjo får jag på radion höra att vägen mellan Karlsborg occh Askersund nu är farbar igen, jag som inte trott at stormen nått så lång upp i landet. Det låg mängder av nerfallna och avsågade träd efter vägkanterna.
Sådärja projekten hopar sig men isracinghojen är på väg att säljas nu.
 
Vi hörs/Tomas
 

Kommentarer
Postat av: grogg

Ska bli intressant att följa XBR-bygget. Har funderat på liknande men ,,,

2015-12-12 @ 09:45:14
Postat av: Bloggarn själv

Grogg angående XBR bygget så får den troligen stå på tillväxt till nästa höst. Jag har en del annat som ligger på denna vinter men det är nog bra om ideerna får mogna och att man har ytterligare en skrotmarknadsäsong på sig att komplettera bygget med.

2015-12-14 @ 08:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0