Elsanering ett laddat begrepp.

 På den tiden jag var kollektivanställd hos Telia så jobbade jag under en massa år som driftingeniör.  Jag blev så småningom regional störningsexpert och nån slags problemlösare för Bergslagsområdet. Bland det jävligaste uppgifterna var när man skulle delta i en elsanering hos någon stackars elöverkänslig människa, det fanns inget konkret att ta på så man fick treva sig fram och plocka bort ibland, lägga till nåt filter ibland, leka psykolog ibland tills man fick hyfsat nöjda kunder.
Lite så har jag lirkat och sanerat på den MC som jag sålt och som startmotorn och gnistorna la av på.
Jag har nu sanerat det kinesiska överkomplicerade skatboet till kabelhärva,
Härvan före sanering                                    Härvan bantad  och sanerad
    
Nu finns såväl gnista som funkande startmotor efter mycket jämmer och elände men lite förknasarmeckande återstår innan jag kan lämna iväg den igen och efter ett par frustrerande veckor kunna gå vidare mot andra projekt.
 
Närmast på tur därefter blir att avsluta uppsnyggningen av isracinghojen så jag kan lägga det projektet bakom mig.
Ishojen nu i molekyler men fin ska den snart bli
 
Det är sen den roliga utmaningen väntar. Jag har kommit över en Fantic trialhoj -89 som är i molekyler och som jag har för avsikt att ympa in en Kinesisk 250cc 4 takt hondakopia i.
Det här ska bli en trialhoj                                      Och här är motorn som ska ympas in
 
En spännande utmaning som väntar. Jag kommer dessutom att ha elstart på trialhojen vilket just nu känns som ett vettigt val då jag drabbats av nåt så sportigt som ett löparknä de ni.
 
Jag har gått på kryckor i över en vecka på grund av detta eländiga knä, men det känns ändå lite skrytsamt att ha en riktig idrottsskada.
Vad tycks. Genustejpat "Running knee"
 
Jag har varit och riktat upp kroppen hos en kotknackare som lyckades låsa upp en höft som varit i baklås hur länge som helst. Han lyckades också bryta loss tre nackkotor som nog setat snett efter en Enduroklotning 1997 så nu börjar även högeraxeln funka igen det var på tiden.
Ytterligare nån veckas rehab med stretch, tejp och alvedon ska väl göra att jag kan börja funka igen.
 
Vi hörs /Tomas

Kommentarer
Postat av: Anonym

Glad att min tejp kommer till nytta 😀 och för övrigt så klär du i rosa 👍

2015-10-18 @ 20:08:02
Postat av: grogg

Var hittar du alla kuliga ramar o delar!?
Själv har jag en CR125R -87 stående, skulle behöva avgassystem och sadel. Till att börja med.

2015-10-24 @ 21:11:25
Postat av: Bloggarn själv

Grogg ett hett tips på begagnade crossdelar är http://dirtypart.com/ där kanske hjälpen finns

2015-10-26 @ 08:28:04
URL: http://albinracing.blogg.se/
Postat av: grogg

Tack. Har försökt ett par ggr tidigare via mail men han svarar inte.

2015-10-26 @ 19:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0