Skön hösthelg med MC förtecken.

En sån där härlig höstlördag som lockar till MC åkning efter några dagars lönearbete med målning på hustak. Fick nys om att det var nån slags skrotmarknad och veteranbilsträff i Högbo bruk på lördagen så det blev till att grensla BMW knarren för lite sportig körning.
Compakt living. Så här bor och reser och jobbar en sann skrotmarknadshandlare.
Det blev en alla tiders trivsam körning via Stjärnsund och dess slingrande asfaltsvägar till Norrland och Högbo bruk. Ja gästrikland räknas ju faktiskt till Norrland. Inget skrot handlades men det fanns ju en del kul fordon att kolla.
Jag hade inte plats för den här på hojen. Annars så----
Den här lastbilen har gjort tjänst på Norrlands vaddfabrik i Järbo
Buss på Dig.
Efter en rask rundvandring bland skrot och annat kom jag på att Granatrundan i Enduro pågick i Falun så det blev att gasa ur tegelstenen på den flerfiliga vägen mot Falun för att väl framme hinna få se dom två sista gå i mål. Men jag fick ju se prisutdelningen samt att jag träffade en massa gamla Enduropolare.
 Glädjande nog så blev det seger i breddklassen av klubbkompisen Mattias Johansson
På hemvägen blev det en fika i Torsång
 
Vargen kommer! Och det gjorde han verkligen.
Multimotorcyklisten Olle Nygren 86 år ung kom till Hedemora för att signera boken om sig själv. Det är alltså den levande legenden Varg Olle Nygren som kört fler tävlingsvarv runt TT banan i Hedemora än någon annan. Han var på ett sprudlande humör och signerade så pennan glödde. Det var faktiskt 50 år sedan han skrev sina memoarer senast. Tommy Rander har hjälpt till med skrivandet men Tommy tyckte det var skitlätt att mjölka Olle på minnen, det bara rann ur i ständig ström.
Jag lyckades få både Olle och Tommy Rander att signera.
En oerhört pigg 86 åring. Så där gammal och glad vill jag också bli
Alla var där. Bosse Wallertz, Kåre med håre för att nämna ett par. Inget barnkalas här inte, både stämningen och medelåldern var hög
Det såldes fler böcker i Hedemora än i Friends Arena vid speedway GP kvällen innan.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0