En fröjdefull jul till alla oavsett kön, etnicitet, religion eller MC fabrikat.

Japp. Jag utesluter ingen från att ha det bra nu när vansinnet att fira Jesus födelsedag bryter ut.
 
Lite julgodis från Isgaraget kan jag bjussa på. Isgargets galne professor Wärner har lyckats igen. 
Han har ju tidigare byggt 40 ståpeder där det inte finns två stycken som varit identiska men har nu kommit till insikt om att det kanske inte är så dumt att sitta ned då man ska bege sig ut på turer.
Nu blev det en trampcykel med sadel och allt som förlängdes och anpassades  för en Suffolk motor som troligen har hört hemma i en gammal cylindergräsklippare och sedan har cyken byggt om för remdrift via en mellanväxel.
Galet bygge men väl fungerande.
 
Vinter och garageanpassning.
Jag köpte ju en lekmaskin (sidvagn) för ett par veckor sedan. Som vanlig när man försöker få in en sån i Isgaraget så är det problem då vår snikna hyresvärd inte hade en tanke på att vi har fordon bredare än en solo MC när han byggde en massa förråd i gången in till gubbparadiset. Gången in är alltid 5cm för smal så man får vicka upp sidvagnar och andra breda saker på högkant och släpa in dom. 
Därför har jag nu smalat till min sivagn med 5 cm på vardera sidan så att den ska gå att rulla ut smärtfritt.
Det förde med sig att jag fick hitta en ny väg för avgassystemet med sin obefintliga ljuddämpare.
Ljuddämparanpassning. En bättre ljuddämpare fick på köpet plats,
 
Lite vinteranpassning av hjulen också. Bak ett endurodubbat 260 dubb däck. 
Fram 320 skruvdubb.
 
För övrigt tycker  jag hjärnan i ett rödkålhuvud kan vara vackert
 
Återigen God Jul till Alla.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: grogg

God jul och gott nytt år till alla kålhuvuden oavsett färg. För att vara ytterligt PK ber jag dessutom om ursäkt till alla som inte firar jul.

Hedemoratrakten skänker jag en extr tanke inför det Kinesiska nyåret 21 januari - 19 februari och en månad efteråt när ni kommer att få vänta på alla beställda paket.

2016-12-23 @ 17:38:11
URL: http://grogger.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0