Snart är det OS.

Eftersom jag är sportfantast brukar jag se fram emot att få kolla OS på TV

Tyvärr så är jag rädd för att OS i Rio till stor del kommer att handla om vilka som är dopade eller ej. Inte förvånande att Amerikanska Wada kräver att alla Ryssar ska portas, men frågan är om alla Ryssar är eller har varit dopade. Lite taskigt mot dem som varit rena att kollektivbestraffas. Kollar man de 13 friidrottare som tidigare dömts men fick komma tillbaks under 2015 så är ju de flesta Amerikaner och dom flesta har tränat i USA.

 

Dessa är tidigare dopingavstängda friidrottare 13st som gjorde comeback 2015 och några fler har tillkommit 2016

 

Justin Gatlin USA avstängd för doping 2 ggr, Tyson Gay USA avstängd för doping 1 ggr,  Asafa Powell Jamaica avstängd för doping 1 ggr, Mike Rodgers USA  avstängd för doping 1 ggr, Femi Ogunode avstängd för doping 1 ggr, Sherone Simpson Jamaica avstängd för doping 1 ggr, Amine Laloe Maroco avstängd för doping 1 ggr, LaShawn Merrit USA avstängd för doping 1 ggr, Karen May Melis Turkiet avstängd för doping 1 ggr, Sandar Perkovic Kroatien avstängd för doping 1 ggr, Jekaterina Koneva Ryssland avstängd för doping 1 ggr, Shelly-Anne Fraser-Pruce Jamaica avstängd för doping 1 ggr, Zoltan Kovago Ungern avstängd för doping 1 ggr.

 

Tycker nog att det mesta stinker men som vanligt så styrs det mesta av USA.

 

Det är väl ca 10 år sedan när lag VM Motocross (Motocross des nationes) skulle köras i Europa som storfavoriten USA vägrade ställa upp  om internationella förbundets regler som gällde bullerkontroll på hojarna skulle göras och vad värre är så vägrade man att ställa upp på dopingkontroll.

USA fick sin vilja igenom och kom till Europa och vann.

 

 

Jag minns att USA bojkottade OS i Moskva 1980 för att dåvarande Sovjet förde krig i Afgahnistan, kolla vilka som krigar där nu.

 

Ja en soppa är det med sommar OS men jag kommer nog med all säkerhet att sitta klistrad framför min televisionsapparat trots allt.

Vi hörs /Tomas


Kommentarer
Postat av: Ludde

Ryssarna bojkottade OS-84 i Los Angeles. Rysskan som blev svensk sopade sig tom när hon skulle åka bob. Du har helt rätt i det du skriver, men "glömmer" halva sanningen.

2016-07-31 @ 20:48:16
Postat av: bloggarn själv

Oops ett oförlåtligt förbiseende av mig Ludde. Glömde åtminstone en fjärdedel av det jag skrev.

2016-07-31 @ 21:05:03
Postat av: grogg

Skit i det där nu. Förklara i stället hur jag skall få bekräftat att det blir någon långbana de 10:e september i Örebro. Hittar inget på MCHK rundbana eller någon annanstans heller.

http://na.se/sporten/motor/1.3980905-nya-hastkrafter-kan-inta-travbanan-i-orebro

Jag får väl lura med familjen till Gustavsvik och gå dit och bada själv också ifall det inte blir något så har man helgarderat.

2016-08-02 @ 16:14:23
Postat av: bloggarn själv

Visst blir det långbana i Örebro den 10 september. 6 Svenska förare kommer att delta och vilka de övriga är vet jag inte ännu men troligen en del Finnar. Ska visst bli en sportklass också (crossar) som vanligt si och så med marknadsföringen.
https://ta.svemo.se/Public/Pages/CompetitionInformation/CompetitionInformation.aspx?CompetitionId=7725

Välkommen.

2016-08-02 @ 21:41:41
Postat av: grogg

Tack för det, sitter bokat i kalendern!
Strömsund MC står som arrangör. Konstigt att det inte står något på varken deras hemsida eller blogg.

2016-08-03 @ 08:53:37
Postat av: grogg

https://www.facebook.com/events/1047651395284328/?active_tab=highlights

men nog fick jag leta länge

2016-08-03 @ 09:00:54
Postat av: grogg

Det var lättare att hitta lite info när man väl fått reda på vad evenemanget heter.

https://www.facebook.com/events/1047651395284328/?active_tab=highlights

Men så var det ju där jag inte finns

2016-08-03 @ 15:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0