Tillåt Mig skryta lite.

Jag har ju inte kört classic racing under några år nu, tror det var fyra år sedan sist och min gamla 42a Albin/Norton är numer försedd med grusdäck och har fått styret uppvinklat.
 
En rolig detalj under min 5 år långa och mediokra karriär är att jag faktiskt placerade mig som trea i EM eller Europacupen för "pre 48" den så kallade förkrigsklassen.
Medaljens baksida                                                       och framsida
             
 
Jaha och hur gick nu det till kanske Ni undrar. Jo det var så här att Europacupen bestod av 2 deltävlingar i England respektive Danmark och jag skulle ju delta i den Danska deltävlingen.Främst för att tillsammans med brorsan göra en liten Danmarkssemester och att få tillfälle att köra på Djursland Ring, en knixig och rolig bana som inte ligger så långt ifrån där Bonneröven (100% bonde) har sin gård.
När jag anmälde mig dit så upptäckte jag att tävlingen ingick i Europacupen så jag fixade en UEM licens hos Svemo som var gratis och anmälde mig till Europacupen också eftersom jag trodde att alla andra i klassen gjort detsamma.
Tävlingen gick som vanligt och jag hamnade som 8a i klassen med 13 deltagare. När jag väl var hemma så kolladde jag resultaten och fann till min förvåning att jag blev trea i EM. Vi var bara tre förare som anmält sig i EM klassen, så tack vare att jag är läs och skrivkunnnig och har lite koll på reglerna så blev det en medalj från UEM som året efter delades ut när jag tävlade på Anderstorp året därpå och det var många förvånade miner kan jag garantera.
Jag och min Albin på Knutstorp
Sådärja nu fick jag tillfälla att framställa mig lite positivt så andra kan känna sig lite sämre.
 
Vi hörs/ Tomas
 
 

Kommentarer
Postat av: Ljung

Nä Lazon, få andra att känna sig sämre är definitivt inte din grej!
Vi gläds ändå åt dina framgångar.

2016-03-29 @ 12:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0