Vårkänning.

Ett vårtecken är Norn Speedwekend som jag har besökt för första gången. Och vad är nu det?
Jo det är en bizarr samling av ytterst originella och ytterst trefliga människor som har en övertro på att en en gammal Rysk usel påhängarmotor som numera tillverkas i Kina ska kunna uppnå som ett slags ljudvall vilken hamnar på 80 km/h. Ingen har mig veterligen uppnått denna hiskeliga fart men kul har dom så här i vinterns sista skälvande dagar.
 
Benkes streamliner innehåller en vässad kinapuffra och ett par cykelramar. (46 km/h)
 
Stilarna voro många. Stilfullt ekipage 
 
 
Ytterligare vårtecken är att GP serien i isracing körde årets sista tävling i Inzell.
Tätare än tätt. Känns som RR essen Rossi och Marques borde ha lite att lära här.
Franky Zorn gul, Vitaly Khomitsevich vit, Niclas Svensson Röd, Stefan Pletsacher Blå.
 
 
Nästa vårtecken är väl då man får  ömsa hjul på grushojen och hänga dit grus/asfalt sulorna
Känns extralyxigt att ha kompletta hjul och slippa kränga om däcken oxå
 
 
Flyttfåglarna stormar in i vårt land.
Tranorna kommer långväga ifrån men hittar rätt hela tiden utan karta och kompass men det skulle ju se sjukt ut om dom släpade på en kartbok också. Dom lata och listiga Kanadagässen som gärna vill ha öppet vatten har upptäckt att det är närmare att flyga till Norska kusten än dra iväg långt söderut.
 
Trana = Grusgrus på latin
Påsken närmar sig och jag kan inte låta bli att fundera över hur denna högtid som är till för att bry sig om Jesus lidande, död och uppståndelse firas?
Man ska äta enorma mängder ägg, sätta färjade fjädrar här och där, glädjas åt gulliga kycklingar, dessutom så håller det på att att importeras en påskahare som dessutom lägger ägg. Jag är dåligt påläst i bibeln men dess tolkningar precis som koranens tolkningar är ju helt sjuka.
Jag tror inte att jesus på sin vandring släpandes på ett stort tungt träkors uppför Golgata var sugen på ägg.
Inte heller tänkte hen på gulliga kycklingar påskfjun eller värpande harar, möjligen kanske hen var sugen på ett kokt ägg när hen återuppstod efter att ha legat död utan käk i flera dar.
 Glad påsk på Eder alla och krama varandra i trafiken.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: grogg

En liknande kunde jag tänka mig som "commuter". Har inte långt till jobbet... Men naturligtvis vore en Honda att föredra :)

2016-03-24 @ 21:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0