Inte rätt kanske men rätt för mig.

Efter att ha trilskats ett längre tag med min NSU Max 1955 så tog jag ett radikalt grepp.
Den ville inte gå mer än när den själv hade lust och jag fick en känsla av den hade andningsproblem i den gamla Bingförgasaren.
Eftersom jag köper/importerar en massa Kinesiska prylar till min olika projekt så sökte jag och fann en 4-t förgasase på 27 mm som skulle kunna passa.
Jag hittade en som kostade ca 165kr med frakt och allt så det vara att beställa och efter 10 dagar fanns den på ICA i Hedemora.
Jag smidde till ett insug och nu sitter den på plats.
Trångt men det funkar
Den ska kompletteras med en slang till luftburken bara.
Provstart och den funkade kanon på direkten återstår nu att hänga på regskylten och ta en provrepa. Jag har tid för kontrollbesiktning nån gång i juli så jag kan ställa på den nu och hitta en vettig veteranförsäkring för provkörning.
Ja ibland faller saker på plats.
Klicka på länken och njut av lite Tyskt femtitalsljud ur skapelsen från NeckarsUlm
https://youtu.be/dxNvnPpPkrU
 
Självklart så är det inte rätt i NSU fundamentalisternas ögon att sätta på en modärn Kinesisk förgasare men det skiter jag i då jag vill köra den utan mankemang, och originalet finns ju kvar.
 
Vi hörs /Tomas

Kommentarer
Postat av: Brozzan

"Original är bara för gubbdjävlar" står det bakpå Volvoraggarnas bilar.

2016-05-25 @ 19:31:49
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0