Sköna maj välkommen.

Det är alltid en massa som ska klaras av nu när sommaren nalkas.
Jag har i april besiktat 3 st motorcyklar och kommer i maj att ombesikta BMW,n kontrollbesikta min gamla NSU i slutet av maj blir det besiktning av Cittran och hojsläpet men inte fan får jag nån mängdrabatt för det heller.
Under april har jag dessutom lyckats flytta 2 ggr men nu har jag hittat rätt.
Galant värre med sjöutsikt och gammelgården i bakgrunden.
 
Jag vet var min brevlåda bor.
 
 Herr skäggdopping bor nu granne med mig
 
 
 
 
 
Jag var bjuden på ett finare kalas än patrasket som stelt firade Knugen, kändes lagom ungdomligt att få besvista Tommys 50årskalas käka gott och må gott i trevliga människors sällskap.
Problemet var vad man ska hitta på att ge en sån herre i present?
Då vaknade konstnärssjälen i mig till liv så det blev till att hamra och steka ihop en skrotskulptur.
Eftersom Tommy är trädgårdsintresserad så tyckte jag han måste ha en igelkott i sin trädgård.
Kroppen fixades av en gammal trasig MC tank från tidigt 50 tal, lite rostiga spikar från diverse gamla kulturbyggnader jag varit med och restaurerat  (Stjärnsunds herrgård, Iskällaren och stallet på Kungliga Djurgården) kom till pass.lite gamla kullagerkulor SKF fick bli ögon och nos. Sen blev det att steka dit en massa spikar och se nu fick Tommy en skyddande och lyckobringande igelkott till sin trädgård.
 
Mitt trilskande knä blev i fredag tömt på en massa onödig vätska occh blev istället tankat med corti son. Känns riktigt bra i knäet nu och jag ser med tillförsikt framåt  mot långa smärtfria promenader
Nej det är inte ett urinprov eller så är jag felkonstruerad
 
Nu väntar 3 dagar med bandtäckning på Kungliga Djurgården och förhoppningsvis hittar jag en massa rostiga järnbitar och spikar som jag kan lägga rabarber på.
 
 

Kommentarer
Postat av: grogg

Har man Margarita i knäna blir man ostadig på bena.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0