Indien del 2.

Lite kommunikationsproblem (men vicket långt ord det blev) just nu. Telefonfan har pajat så några fler livesändningar blir det inte på ett tag😕. Jag har haft ett par fullmatade dagar med en massa besök i en massa tempel och pampiga byggnader. Att det råder religionsfrihet i denna världens största demokrati. Jag ha besökt islamska moskeer, shikiska tempel, buddhistiska tempel, syriansk kristen kyrka, begravningbyggnader och inte känt något direkt hat mellan dessa.
Igår kväll hamnade jag på party med en Norsk tjej, en Fransyska och tre indianer där vi satt på golvet och käkade kyckling och ris med fingrarna ur gemensamma skålar. Stark mat och mycket öl gjorde att det blev en trivsam samvaro.
 
Idag var jag till det mytomspunna TAJ MAHAL drygt 200km söder om New Delhi. Ett häftigt skrytbygge av gigantisk storlek som lockar 30 000 turister om dagen de flesta Indier.
Inte Taj Mahal men den gigantiska mosken i Delhi
 
 Det framgår väl på bilden vilken fruktansvärt skitig luft som hänger över norra Indien just nu. Det börjar retas ordentligt i bröstkorgen nu så jag kliver på Himayan Queen kl 07.40 i morgon och drar till Shimla i Himalya.
Hoppas på bättre luft där och att jag får fart på telefonfan då jag har en del bilder som ligger gömda i den.
 
Om inte annat så kan det dröja 1 vecka innan jag får tillgång till wifi och berätta mer
 
Vi hörs / Tomas
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0