Jag har byggt en stereoanläggning.

När jag hämtade dom sista flyttkartongerna från mitt förra lif hittade jag en tung låda med gamla LP skivor från mitten av 60 talet och framåt. Ja jag hittade faktiskt den första LP,n jag köpte då med blueslegenden Lighnin Hopkins. Sen fylldes det på i en massa år. Numera köper jag ingen musik utan jag nöjer mig med att lyssna på radion då och då. 
Jag blev i alla fall lite sugen på att återigen lyssna på mina gamla plattor, så det blev till att köpa en skivspelare på Netonnet. Förr hade man ju stereomöbler så jag tillverkade en egen i bästa skrotkonststuk, alltså blandat rostiga plåtar med armeringsjärn och såväl gassvets som migsvets och allt bara klarlackades så jag kunde behålla alla färgnyanser i järnbitarna.
Stereo Lazon style
Lightnin Hopkins
Min nya resegrammofon i rätt stuk.
400 spänn kostade skivspelaren i detta sköna retrostuk och den sväljer även 78 varvare. Små ynkliga högtalare som inte låter så bra men å andra sidan så är samtliga skivor hyfsat repiga men nu är det ljudi mitt hus.
 
Idag var det premiärkörning utomhus med Isgaragets professor Wärners makalösa manick.
Klicka på bilden så får Ni se en liten filmsnutt från den hemliga testkörningen.
 
Nu återstår lite detaljarbete innan den blir riktigt officiell. Jag fick också testköra och det var spännande.
 
Annat av motorintresse är ju att nu på söndag 19 februari så går Brunnsjödagen av stapeln. 
En dag då alla samsas på brunnsjön i Hedemora. Det kommer att åkas skridsko,spark, isracing, gokart, isspeedway, flygas modellplan och flygas stora flygplan. Passa på.
 
 
Vi hörs /Tomas
 
 

Kommentarer
Postat av: grogg

Makalös manick. Kom osäkt att tänka på alla varningar, jag fick som barn, för "kraftöverföringsaxel" från traktorn.

2017-02-18 @ 18:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0