På bloggarbanan igen kanske.

Det har varit en 2 årig bloggtorka på Albinracingbloggen.  Det var inget planerat men olika omständigheter gjorde att jag helt enkelt tröttnade på skrivandet.
Jag har väl  präntat ner en massa på Facebook så det går väl att fiska upp en del där  men tycker  att FB kan vara lite tråkig då mycket försvinner i det allmänna flödet.
Nåväl, nog med ursäkter nu. Jag har ju hunnit med en hel del under dom två åren som förflutit sedan jag senast bloggade. 
Som vanligt några längre långturer på MC sommaren 2017 drog jag och Anders W iväg på en Norgetur då vi bland annat  avverkade Atlanthavsvägen och Trollstigen för att på hemvägen kolla lite classic racing på hemvägen.
Klicka på bilderna så blior dom större.
   
Det hände nått ruggigt på toppen av Trollstigen där vi parkerat när en stormby slet tag i min BMW och vräkte den över Anders BMW så mitt kåpglas krossades och Anders ventilkåpa spräcktes så all olja rann ur. Blev en spännande åkning för Anders utför Trollstigen med avstängd motor och ingen motorbrtoms. Anders fixade ventilkåpan mer permanent på campingen på kvällen med epoxilim.
 
Eftersom jag alltid är resesugen så blev det en resa till Bulgarien Svarta havet Sunny beach i september tillsammans med Pia. En kul udda resa där det mest spännande var när vi fick fajtas med ett gäng ficktjuvar och vi gick segrande ur striden.
 
Nästa spännande resa gjordes för ca ett år sedan då vi fem gubbar från Hedemora drog ner till Tanzanias djungel och startade ett plåtslageri under plåtmäster Jans överinseende som  avslutades med en häftig Zafari i Serngeti där vi sov i tält mitt bland dom vilda djuren.
Det blev nog så här lång mitt livs mest minnesvärda resa. 
Hela projektet finns på Facebook här :
 
En massa kul filmer som Jörgen Brugge gjort finns här:
 
MC resa sommaren 2018. Då bar det av till Norge igen tillsammans med LillNisse, Jörgen och Anders W. Vi kollade in Galdhögpiggen dundrade på över kalfjället vid Jotumheimen för att också betvinga Hardangervidda. Fantastisk MC åkning, jag tycker att Norge är i särklass för MC åkning så här långt enligt min erfarenhet. Vi hitta de även på den sägenomspunna hålan Rjukan dfär Tyskarna skulle framställa tungt vatten under kriget och männen från Telemarken satte käppar i hjulen för dom. 
 
I oktober bar det iväg till Amerika  och Orlando Florida tillsammans med Pia för att besöka hennes son Jonas med familj. USA har ju inte tidigare funnits på min önskelista men det blev en häftig resa med många fina upplevelserr.. Vi fick låna en bil så det b le till att besöka såväl Key West i Hemingways fotspår och en tur genom Everglades träskområde.  
 
  
Mer skoj i Orlando var att Jonas hade fixat lyxiga plåtar till Orlando Magics basketball, hur häftigt som helst att få sitta nästa i knät på dom gigantiskt långa spelarna och dricka fri pilsner. Full show hela tiden med tjusiga damer som sprattlade med benen vid varje paus.

   
Vad vore ett besök i Florida utan ett besök på Daytona Beach och kolla lite bågar. Hade ju turen att "Biketoberfest" pågick just då, ca 100 000 hojar besökte Daytona under veckoslutet och dom  flesta körde blyslädar (HD) men riktigt kul att kolla. Besöket avrundades med ett besök på Daytona speedway. En gigantisk anläggning med mer än 100 000 sittplatser och en 4 km, lång rundbana. Eftersom det var hoj helg  så kördes det Roadrtacing på banan med extraslingor på innerplan. Uppskattningsvis så tog man dom kraftigt doserade 27 graders lutning kurvoirna i drygt 300 km/tim fart.
   
 
Japp det var intressant och kul att besöka Amerika och det kändes så här långt söderut att man var i Trumphland men det bekom  inte mig så mycket. 
Sådärja nu har jag bloggat ikapp ett par års frånvaro även om jag bara skummat på ytan.
Vi hörs /Toma
 
 

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Grattis till nystarten, trögt ibland att blogga men det är lite mer beständigt.
Förresten, hur mår Albin bland sina yngre kollegor?

2019-03-04 @ 12:30:59
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0