Testkörning 19 april

Hamrebanan
Jaha nu bränns det, nu måste bitarna falla på plats. Fick i dag tillfälle att testa herr Albin på hamrebanan med lite längre rakor, rondeller och snabba kurvor.
Jag, Inge Fet RD 350 och Hasse B RD 350 luftade våra maskiner och jag måste säga att nu börjar det bli ordentlig fyr i Albin pannan. Fick till tändningen riktigt bra och fick hoppa upp till ett 400 munstycke i min Amal som efter diverse luftskruvsjustering nu skramlar riktigt fint.
Passade också på att göra en ljudmätning med en lånad Svemo utrustning och den låg väl precis eller något över 100db men det tror jag går att få till med ganska enkla medel, vill ogärna sätta på den stora, fula och klumpiga speedway dämparen men den får nog åka med bland reservdelarna till Knutstorp för säkerhets skull. Testade även ljudet vid förbikörning på raka med mätaren 10m från banan på 1m höjd, inga problem bara 92db.
Drar iväg på torsdag morgon till skåne det enda orosmolnet nu är hur tusan man skall få racebudgeten för säsongen att gå ihop. Fattar inte hur Danskarna har mage att ta ut 1600 danska kr som omvandlat till Svenska kr blir 2400 kr när vi i Sverige tar ut 1500kr på våra tävlingar vilket väl är där smärtgränsen ligger. Lägger man därtill en resa med buss och släp på ca 130mil så hamnar en tävlingshelg på 4500kr i grundkostnader.
Sen har vi två Norgetävlingar där startavgiften "bara" är 2000kr och resorna blir ca 300mil. Självklart är allt detta frivilligt jag kan ju tillbringa helgen med att titta på färg som torkar, men nu är det ju det här som jag tycker är så förbannat kul och vill göra.  Så skulle nån hugad sponsor dyka upp och vija stötta en snart 60årig pojke så är den ju mycket välkommen.

Fler rapporter kommer från Knutstorp om ca 1 vecka.
/ Vi hörs    

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det låter bra det där fattar inte så mycket men önskar dig lycka till och hoppas att herr Albin sköter sig i Skåne. Det borde han göra eftersom han får så mycket omvårdnad av dig : )

2009-04-20 @ 21:20:07
URL: http://http:
Postat av: Gudrun

Ja det låter bra tycker jag detta men det är väl bra om det inte låter för mycket. Lycka till i Skåne och hoppas att herr Albin sköter sig. Han får mycket av din uppmärksamhet så det vore väl sjutton också om han inte skulle sköta sig: )

Dyr sport men kul !? Vi håller tummar och tassar !

2009-04-20 @ 21:22:56
Postat av: Svante L

Ja du, tänk om du skulle börja köpa nya däck också!

2009-04-22 @ 22:21:04
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0