1a April ALBIN ska bli värst

Sensationellt ALBIN projekt
Nåt åt det här hållet

Eftersom reglementet anses otydligt så kommer en unik Albinmotor att utvecklas för 47 klassen. Efter att ha talat med landets värsta trimexperter och motorbyggare så är jag nu övertygad om att det med ny teknik ska gå att få en motor med Albinutseende att bli det absolut värsta på banorna i sommar. Allt blir nytt hela vägen. Det blir en 4 ventilare med dubbla överliggande kammar som kommer att rymmas i en topp som liknar originalet. En nicasilbehandland  alucylinder som kommer att mattsvart lackas med bibehållet utseende.

Cylindervolymen kommer att hamna på ca 600cc men det är ju aldrig någon koll. Vidare kommer en vevaxel med 82mm slag att beställas. Har fått löfte om att det ska gå att bygga in elektronisk chipstyrd insprutning i en hederlig Amal monobloc. I Norton Moraklockan kommer det att pulas in en 5 växlad drevsats i väntan på en annan lösning från Haldex. Öhlins är i full gång med att konvertera om BSA gaffeln till värsta Rossi snitt.

Med alufälgar med hög fälgkant så har Brembo ett projekt uppstartat med en typ av fälgbroms som lätt kommer att döljas.

Ja svårare är det inte, så i väntan på ett nytt maskinreglemente skall det här projektet rulla och på ytan fortfarande se ut som en riktigt gammal hoj.   

Jag kommer att tränas i Spanien av dom bästa hela påskhelgen                                                                       

Angående chauffören så kommer Gunde (skynda skynda ) Swan att vränga till hjärnan på mig.

Finansieringen kommer från Ryssland via gamla obskyra kontakter jag skapade under mina isracingresor jag gjorde i Öst. Kan Saab så kan vi hjälpa Albin säger dom


Kommentarer
Postat av: Brorsan

Skulle du inte kunna få till nått med vevhuskompen också?

2010-04-02 @ 14:54:49
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Tomas

Jodå. Vevhuskompen kommer att tas om hand av mästaren på att nyttja vevhuskomp John Elwood han lovar att det ska bli en effekthöjning den här gången. Fan trot.

/Tomas

2010-04-03 @ 22:54:51
URL: http://www.isgaraget.suntuubi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0