En sån dag!

Vissa dagar tycker man att man har hunnit med så djävla mycket utan att anstränga sig.

Idag var det en sån dag. Eller vad tycks.  Vaknar utan väckarklocka och drar iväg till Falun på skrotmarknad, hittar visserligen bara en bolltuta och en sixpence keps men jag träffar en hel hop med gamla MC bekanta. När jag ändå är i Falun så passar jag på att dra på en jobbträff där vi ska avrunda vinterns motionsvåg så det blir både tipspromenad och grillat med jobbarpolare från hela Dalarna och som avrundning får jag ett presentkort på 1000 pix att bränna i någon Intersportbutik. På väg hem ringer ”lilla duvan” och beordrar mig att besöka plantagen för ett inköp av 24 penséer vilket jag också fixar.
Väl hemma i TT staden så kommer jag på att min musikaliske vän Krusbär har dragit igång nåt som kallas bluesjam på puben som skall köras en lördag eftermiddag i månaden. Drar till Kings Arms för att kolla att han inte sitter där ensam och lirar. När jag i nyinförskaffad sixpencekeps äntrar lokalen får jag en smärre chock, det är absolut knôkfullt med folk i min egen ålder och gubbkepsarna dominerar stort över diverse racekepor, hårfärgen på damerna varierar i allt från diverse färgat till kritvitt för att inte tala om gubbarnas kala hjässor till olika silverfärgade nyanser.

Musiken är underbar med ca 15 musiker som turas om att äntra scenen för att klämma i med dom underbara bluestoner. Oj Oj Oj sicken lördag, fick till och med klämma två hylsor malt på eftermiddagen på Kingen.

Tanken slog mig att vi har ta mej fan allt i lilla Hedemora utom en Roadracing bana.

/Vi hörs  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0