46 årsracet.

Jodå. Så har man då bevistat Sviestabanan utan tävlingsredskap för första gången på 4 år, och jag måste säga att det inte var så tokigt det heller.  Att få glida runt som en lyxlirare och publik är inte det sämsta när man gillar MC racing. Ja nu fick man ju faktiskt tid att umgås lite i crossdepån och speedwaydepån..

klicka på bilderna så växer dom
   
Sidvagnsspeedway        Snygg Hedlund V2      Sällsynt ISR racer

Efter att ha tillbringat en vecka på västkusten med fru husbil och hund och gått nerv i varv, frånsett ett stressmoment i Mellerud där jag torska för fortkörning och fick bidra med 2400 pix till polisen för mitt kriminella tilltag som bestod i att jag kört 61km/h istället för 50km/h. Det är bara att pynta och lägga det bakom sig. Och se fram emot 46 årsracet

 
Mitt bidrag till Borgarbudgeten

Drog iväg mot Linköping lördag morgon med husbilen i sällskap med ”Ljungen” från säter (en annan lätt störd MC nörd). Soligt och kul hela lördagen.
Jag fick faktiskt rycka in som räsermek åt den galna Engelsmannen John Ellwood som hade problem med växlarna på sin hybrid. Han bjöd frikostigt på Whiskey mot att jag försökte meka, jag tog in konsult ”Jeppe” från Lindesberg och med gemensamma krafter lyckades vi lösa problemet med den strulande Rickrack funktionen som hade en utmattad hårnålsfjäder.
Lösningen blev att jag fick en gummisnodd av Lena Brandhed som vi lyckades dra ihop fjädern med, och Mr Ellwood sa att lådan aldrig funkat så bra som nu så jag antar att gummisnodden får sitta i så länge lådan lever.

 
Nu har jag fattat vad som menas med Whiskey in a jar        
Ellwoods senaste skapelse ej i drift ännu


Växellådsmekning

Tävlingen då? Ja eftersom jag har mitt intresse i förkrigsklassen så kan jag avslöja  att Börje Ivarsson vann bägge dagarna före Rolf Granlund, man Börje fick ta till hela sitt kunnande för att passera Granlund på näst sista varvet på söndagen. Noterbart är att det verkar bara vara BSA i toppen och klassen hade 13 startande i år jämfört med 24 förra året!

 Jag återkommer snart med en rapport från mitt och brorsans äventyr på våra BMW tegelstenar på allehanda Finska vägar i samband med sixdays.

Smakprov från Finland

 Vi hörs/ Tomas  

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0