Gargenytt

Idag hamnade alla motorfästen på plats. Det har gått lite segt med sivagnsjobbet sista veckorna, det är en hel del annat som har pockat på min dyrbara fritid. Det är ju inte så bara att konstruera nytt och kasta i en morot , det ska mätas, funderas, diskuteras och mätas igen innan man kan göra plåtarna och hoppas på att man tänkt rätt.
En dummy på plats
 
Nu ska skalet plockats ur och ersättas med en fullsize för att kunna smida till bakram och ramen över motorn
Nu kan man börja bygga upp skrotet


Idag hade det plockts på riktiga godsaker på mina gargepolares BP Sidewingprojekt
Visst kan dubbla stående Weber 40,or vara vackert

Man får liksom va lite hjularmad för att krana den men lite får man offra på skönhetens altare.

I morrn hoppas jag kunna baka ett nytt bakarsel efter en snyggare form jag lånat. Glasiber hela dan för jag jar fått lära mig att fibrer är nyttigt.

Vi hörs /Tomas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0