Bilkyrkogården

Tjenixen och tack för senast.

Befinner mig i Småland/Blekinge/Skåne på kneg för att förstärka racekassan. Om det nu blir nåt tävlande I sommar? Känns inte allt för inspirerande att låtsas köra I en klass där viljan att vinna och vara värst med totalt gränsöverskridande hojar tycks vara viktigare än att slå vakt om dom kulturella och historiska värdena.



I alla fall så råkade jag I dag passera en skylt där det stod “BILKYRKOGÅRD” och genast väcktes mitt skrotintresse. I närheten av småländska Ryd på Kyrkö mosse finns en f.d bilskrot numera kallad bilkyrkogård som har stått orörd sedan 1974.


Skroten drevs av en man som kallades Åke på myren


Det var med viss vördnad jag vandrade runt med kameran och njöt av en miljö som liksom stått still I snart 40 år där endast moder jord så sakteliga står för den makliga förändringen.

   

Njut av bilderna. Jag kommer att spara ner fler bilder I mitt webb album http://fotoalbumet.se/lazon

Hittade även denna eminenta länk i dag http://www.bilkyrkogarden.se/

Vi hörs /Tomas


Kommentarer
Postat av: Frun

Ja det verkar ju som att man kan ha olika intresse områden : )

2011-02-21 @ 19:38:25
Postat av: Ronny Gustafsson

Hej Tomas Är du i närheten av Torsås när du är nere i småland -blekinge så är du välkommen hem till mej Ronnny (BSA 1929 paradhoj)

2011-02-22 @ 08:18:28
Postat av: Tomas Larsson

Tack för inbjudan Ronny. Kommer tyvärr inte i närheten av Torsås och drar hem till Hedemora i morgon. Får bli en annan gång. /Tomas

2011-02-22 @ 21:38:39
URL: http://albinracing.blogg.se/
Postat av: Börje Ivarsson

Jag funderar vad du menar med gränsöverskriande värsting mc i klassen och vem är det som bygger bör du anje vilka eller vilken de är så jag kan ta kontakt med HS Börje

2011-02-24 @ 18:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0