Slitig söndag men ändå målgång.

Oj så stökigt det blev på söndagsracet. Ekipaget betedde sig konstigt när jag skulle springa igång den, bakhjulet låste sig av nån anledning, men med hjälp av frugan så lyckades vi starta upp och rulla ut till start.
När starten gick så trilskades växlarna och hoppade ur så jag fick motorstopp och fick starthjälp av den vänliga startpersonalen. Jag såg att nåt var mysko när jag backade hojen till startläge för växellådan rörde sig på ett sjukt sätt och bakramen svajade betänkligt men igång gick den och vid första växlingen så försvann kopplingen så det blev att sparka i växlarna när resten av startfältet redan hunnit ett halvt varv. Nåja tänkte jag, jag tuffar väl på så länge det går och jag lyckdes ta mig förbi målflaggan. När jag efter målgång gjorde en hälsokontroll på Herr Albin så  upptäcke jag att bakre motor/växellåds/ramfäste  var helt slut och totalglappt, är nog inte tänkt att det ska vara alzheimerframkallande alumin i såna vitala delar.


 

När jag satt och tuffade runt blev jag varvad av Börje med Granlund precis i bakhjulet. 2 kurvor före mål så bromsade sig Granlund förbi och segrade.

Klicka här så kan Ni hitta resultaten http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=664963 

 

Vi drog hem på söndagen och dök upp i Hedemora nån gång på natten, så i dag på förmiddagen har jag rivit hojen och jag ska tillverka nya motorplåtar av 4mm plåt i stället och hoppas på att få snurr på bitarna till Våler i helgen

 

 

Vi hörs /Tomas







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0