Våler, sorg och glädje.

Ja det hände det som man i sin enfald inte tror att ska hända. På lördagens sista tävlingsheat så förolyckades en Norsk förare i nån nationell klass med modärna maskiner jag vet inte vad han heter eller hur det gick till men tragiskt är det
hur som helst.
Klick  Så här ser Norska Älgar ut med nån sorts extra löpmage i mulen och en i övrigt mysko kroppsbyggnad. Som tur är så kommer dom inte in i Sverige eftersom dom saknar Älgpass. 

Annars är det alltid kul att komma till Våler, det var här jag upplevde min första classic tävling för 11 år sedan. Konstigt nog så har det alltid regnat mer eller mindre varje gång men den här gången var det inte särskilt störande. Rejsandet då? Tja så där, hade lite fajt med Stefan Nilsson på lördagen men hans Matcheles gick som ett skott på rakorna medans Herr Albin hade återgått till det tråkiga beteendet att dö i slutet på rakorna så jag fick inte chansen att nyttja den sparsamma effekt som den äger.  På lördagskvällen så kom "Altmeister" Rolf Granlund med ett tips om att jag skulle fila om vinkeln på nålmunstycket vilket jag gjorde. Hej hoppsan hurra! Äntligen så tycks problemet med en storknande Albin vara löst han funkade klockrent på söndagen. Men vad hjälper det? Det verkar inte vara någon klasskamrat som vill leka med mig längre deras hojar går som spjut och jag får sitta och studsa runt helt själv. Och vad ska man göra åt det? Inte ett skit helt enkelt jag tänker inte kosta på en kortslagig vev och en HD cyl och en massa annat godis för stora pengar eftersom jag ser att klassen skenar iväg, hellre ägnar jag mig åt läktar racing eller nån annan hobby  

Klick  Mitt Norgeteam. Teamchefen Ulfen ägnar sig åt kontemplation medans Hofmeistro Hovmekaniker Ludde stretchar fingertopparna.

Vi Hörs /Tomas

Kommentarer
Postat av: Börje

Jag undrar var du menar med dyr trimmgodis en HD cylinder kostar beg. ca500kr beg. java ballansskivor ca 500 beg stake 1000kr vevtappar 1500kr .

Jag tycker inte du ska kasta sten i glashus din Albin är inte fel fri HS Börje

2011-06-21 @ 22:11:46
Postat av: Lazon

Hej Börje och tack för trimtipsen. Det är ju så bland oss karlar att vi inte gärna vill skylla på vår oförmåga att köra MC, men tyvärr så har jag kommit till den insikten att jag trots förbättrade varvtider varje år så blir jag lika förbannat mer efter varje år. Självklart så beror det i första hand på min harighet på banan men det känns alltid bättre att skylla på bristande effekt. Jag måste i allafall uppskatta att någon mer än jag (d.v.s Börje) äntligen skriver och säger sin mening trots mina ideliga påhopp och gliringar. Angående min Albin så kan jag hålla med om att bensintanken inte alls hör till förkrigseran men stämmer trots den med maskinkortet.

Hälsningar från Larsson

2011-06-23 @ 23:01:42
URL: http://albinracing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0