Undrens tid är inte förbi i Finland


Ja Ni ser faktiskt rätt det står en stolt Herr Larsson på pallen efter att ha lotsat en minst lika stolt herr Albin till en 3e plats.  Ja ibland ska man ha lite stolpe in men jag tänker inte be om ursäkt för det efter alla stolpe ut som jag haft. 
Det fanns 7 st 47or på plats, 2 BSA rasade på kvalet och Roger Nordmark kraschade våldsamt och hamnade på sjukan med hjärnskakning.  Det återstod då 4 ekipage vilket gjorde att jag följdaktligen fick en 4e plats på lördagen med min ringa fart. Söndagen stog jag över warm up träningen eftersom jag åkte till lasarettet i Seinajoki och hämtade en mörbultad Roger. Racet drog i gång och jag låg på en isolerad 4e plats när jag märkte att LG Zeels Royal Enfield  började gå illa så det blev till att skärpa till sig och gasa förbi honom. När jag sen låg och såsade i tron att han rullat av banan så kommer han och kör om mig med 2 varv kvar, och det blev nyttig tändvätska för mig. Jag tog i så mycket jag vågade och lyckades passera honom på sista varvet efter att i samma veva ha förbättrat mina varvtider med 5 sec dom 2 sista varven. 
Jag känner mig lite stolt över pallplatsen i alla fall men den lär ju bli fan så svår att försvara i Anderstorp med 17 47or på plats.


Tycker att vi avslutar den här gången med en gissningstävling som heter "Gissa Motorn"

 
Jag kommer att publicera en ledtråd om en vecka.

Vi hörs /Tomas

Kommentarer
Postat av: Crossfan

Kan det vara en Hedlundare tro? Vad kör den i för klass?

2011-05-26 @ 07:53:56
Postat av: Göte Olsson Svärdsjö

Ja toppen ser ut som på min gamla Albin i allafall men resten måste vara något Finskt.

2011-05-27 @ 21:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0