Kåsan det mest Svenska mandomsprovet

Ja faktiskt. Många kanske tror att Vasaloppet har fler år på nacken men det första Vasaloppet kördes 1922 medans den första Novemberkåsan kördes 1915.
Morgonmys i väntan på första föraren i spåret


Vet inte hur många gånger jag varit åskådare på kåsan men jag har aldrig kommit på tanken att köra den själv. Trots att jag kört det mesta i Enduroväg under 20 års tävlande. Jag har kört Vasaloppet, Vätternrundan och en massa andra stolleprov men kåsan har jag fattat att det måste till värre stålmän än mig till.
Ja nu förstår ni kanske.  Sånt här under 10 timmar.


Vid hemkomsten på lördag kväll hade frugan och sonen julpyntat mitt konstverk och förhöjt det expressionistiska uttrycket.
Snart brinner Fenix


För övrigt lyckades jag inte få tag på den mystiska metallskräddaren. Jag tror att han ägnade fredagen till att försöka få kontakt med sina förfäder.

Vi hörs  /Tomas 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0