Smekollega

Hittade denna mystiska smedja i dag efter en väg mellan Vargön och Grästorp i en håla som heter Flo.
Inbjudande skylt längs vägen

Välskyltat

Verkar finnas fler kufar än jag som uppskattar udda skrotsmide
Noggrann källsortering på min ära


Jag lyckades inte få tag på innehavaren som hade låst in sig i smedjan men en radio skrålade högt där inifrån

Verkar var en djuping som huserar i verkstan

Välbevakad anläggning riktigt skrämmande


Ja fy fan. Här verkar man ha hamnat i nåt så skrämmande som ett high tech företag som döljer sig bakom ett diskret skal.
Kvalitetsstäpel som heter duga


Inte nog med det. Man bjuder in till utbildning oxå det finns ju massor av omskolningsbenägna människor i dessa trakter om kineserna inte vill köpa Saab.
Vem kan motstå ett sånt här erbjudande


Jag känner mig som nån slags nutida Nisse Holgersson när jag kuskar runt i landet och upptäcker saker från ett vägpespektiv. Kanske inte samma vyer som Selma Lagerlöf ville visa utan den mera osminkade verkligheten.

Jag kommer att passera stället i morgon oxå så jag gör ett nytt försök att få träffa människan som döljer sig i verkstadens inre.
Till sist undrar jag hur fan en ordblind ska kunna stava till dyslexi eller dyslektiker?

Livet går vidare. Vi hörs. /Tomas






Kommentarer
Postat av: Ljung

För i helvete Tomas, drar han fram en banjo SPRING!

2011-11-24 @ 22:22:58
Postat av: Brossan

Intressant kuf som driver denna smedja, gör han till Isgaragets hedersmedlem!

2011-11-25 @ 13:44:18
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0