Veckans djurupplevelser.

Har haft en händelserik helg i vilddjurens tecken.
Följde med frugan till Kolmården i helgen där hon skulle klappa vargar. Vi stötte på en varg redan på fredagskvällen på Scandic i Norrköping. Vargen som mer liknar en snäll nallebjörn gestaltades av Vargarnas lagledare Peter Jansson en gammal polare från Isracingtiden.
Peter Jansson innan han blev Varg. Då en alien, ja modig är han


Nej det här är inte Peter Jansson utan en mer animalisk variant som gudrun kelade med när jag inte såg.
 

Under tiden så besökte jag tropikariet för att samla inspiration till färgsättningen av min sivagn.
Ska den målas svenskt papegojsnygg eller fiskrandig?
Klick på bild
 

Efter det djuriska gick resan via Mjölby där mer MC delar plockades med hem och vidare hem till Christer Watz för fika och Garagetitt.
Han skapar både vackert och funktionellt Watz efter gamla förebilder


Kaffe på sängen och i maggen blev det på söndagmorgon innan det bar iväg till garaget för att få fason på ett tokvinklat styrhuvud.
Se så det lutar efter bysmide och knäppa ideér om styrgeometri
 

Det blev att slipa bort en massa skrot runt styrhuvet för att få en uppfatning om vad som gjorts tidigare.
Finsk/värmländsk skaparglädje för isbana.


Idag fick jag hämta hem Fågel Fenix från konstutställningen som en fin avslutning på det djuriska helgtemat.
Nu är Fenix hemma


Vi hörs /Tomas


Kommentarer
Postat av: fru

Ja det blev en riktigt roadtrip ! men jag föredrar de fyrbenta vargarna de är mycket mera sympatiska : )

2011-11-15 @ 14:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0