Älgjakt med kamera.

Jag blev i morse påmind om att älgjakten startade i morse då jag fick syn på två ståtliga exemplar på väldans långt håll. Det lustiga var att en jaktgubbe med bössa på axeln försökte smyga sig på dom över ett öppet fält på ca 800m.

Jag rullade en bit till för att få ett kort på dom eftersom det kan behövas när dom ska söka älgpass.


När jag fotat dom såg jag att det stog ytterligare en jaktgubbe med bössa walkie talkie och kikare vid vägen och smög på älgarna på ett avstånd av ca 1000m. När jag gick fram mot honom för att snacka lite skit så höjde han sin hand likt en gammal mustachprydd tysk och sade. "Ni måste avlägsna Er från platsen omedelbart för här pågår älgjakt" . Jag åtlydde genast hans order för inte fan kan man väl stå på en allmän väg på sin tjänsteutövning under brinnande krig mot skogens konung.
Dom har säkert kul i sitt orättvisa krig men jag kan inte tänka mig att döda något för mitt nöjes skull, visst jag är köttätare men tycker inte att det är en rättvis fight man utför. Att döda en MC motor under race tycker jag är ok för den går alltid att väcka till liv.

Var och hälsade på en sivagns snubbe i Furtan i dag.  Han höll på och fixade igång en långskorpa.

Vicken bizarr mojäng. Den är mer lik en formelbil än en MC.




Vi hörs /Tomas

Kommentarer
Postat av: frun

Fina älgar jag håller på dem i detta orättvisa krig !

2011-10-11 @ 18:25:44
Postat av: Ljung

Har nog alltid sett långskorpan som en avart, förstår först nu att den just på grund av sin bizarrhet är asfrän! Kan du inte köpa en sån också?

För övrigt håller även jag på älgarna, då jägare på grund av sin bizarrhet är helt ofräna.

2011-10-11 @ 20:51:14
Postat av: Ludde

En långskårpa är mer bil än mc,men man skulle inte säga nej. I övrigt så håller jag stenhårt på jägarna. Att bli mat är väl hela meningen med en Älg?

2011-10-12 @ 15:57:26
Postat av: Älgkon

det håller jag då inte med om tycker att de där jägarna kan äta grönsaker eller kanske solrosfrön!

2011-10-12 @ 22:36:49
Postat av: Bloggarn själv

Ludde visst föds älgarna till att bli mat, men bara mat åt annat vilt såsom varg, björn och bjärv. Vi människor är ämnade till att äta odlad mat såsom fiskpinnar, falukorv, stresspressad skinka och lök.

/Tomas

2011-10-13 @ 15:21:58
Postat av: Ludde

Jag håller inte med dig Tompa. Jag glömde bort reproduktionen. Dom får pippa ett par gånger, sen slutar dom som goda köttbullar i min matdosa.

Slutet gott allting gott!

2011-10-13 @ 16:12:14
Postat av: Irma

Schysst design du har på din sida. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2012-03-18 @ 19:22:12
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0