Heldag på motorstadion och ljusshow på kvällen

Har tillbringat en underbar höstdag på Hedemora motorstadion.
Vi körde en 6 timmars lagtävling i Enduro i dag där jag agerade tävlingsledare. 38 lag med allt från VM stjärnor till riktigt glada amatörer, ca 130 förare körde. Allt har rullat som det ska och man kunde åka hem riktigt nöjd efter idel lovord över det hela.
Lustigt att man glömmer kameran hemma en sån härlig dag.

Men på kvällen när jag när jag var ute och släpade på jycken så fick jag uppleva ett mycket tjusigt ljusspel iSveaparken och då hade jag minsann kameran med.

Världens barn symbolen


Där pågick en kampanj för världens barn med hela parken upplyst av marschaller Den något mossiga underhållningen stod stofilerna i ” Manskören kamraterna” för, vill minnas att vi i min busiga barndom kallade dom för ” Manslemmen kamraten” det styvaste vi hört.

Lite mer konstnärligt avbildad symbol

Lite senare på kvällen när lilla duvan lurade ner mig i parken igen så var det annat ljud i skällan med lite god old rock,n roll.

Lite rockigare symbol

Vet inte riktigt hur jag bar mig åt men häftiga bilder blev det så nu väcktes min konstnärsådra. Jag har anmält mig till Hedemora konst 2011 så nu gäller det att smida eftersom jag måste lämna in mitt alster om 4 dar och jag som inte ens börjat skapa än.

Råvaror till mitt kommande verk


Jag har i alla fall ett embryo i skallen som i morgon ska börja utvecklas.

Vi hörs. / Tomas


Kommentarer
Postat av: frun

Det blir nog perfa det där : )

2011-10-16 @ 11:35:38
Postat av: Ludde

Efter att ha varit i garaget o förberett morgondagens mc-tur, såg jag det nya alstret. Jag behövde fylla båda ringarna med friskluft,så forsering av förseglingen till svetsrummet var tvunget. Jag hade för mig att Gud vilade på den sjunde dagen och då börjar du att skapa. HEDNING!!

Nåväl! Som vanligt blir det riktgt snyggt. Tänkte avsluta lite typiskt Svenskt. Du ska i allafall inte tro att du är nått! Mvh Ludde

2011-10-16 @ 20:34:01
Postat av: gud?

det må va att Gud vilade på den sjunde dag en men inte gudrun så ...

2011-10-16 @ 20:50:27
Postat av: Bloggarn sjäv

Bloggarn själv om Heldag på motorstadion och ljusshow på kvällen:

För att citera Egeland. "En riktig karl ska lukta svetsrök och vinkelslip" Det var orsaken att jag hängde för dekolltaget, som vanligt har jag inget att dölja men övriga världen får vänta till vernisaget den 29 oktober i Wasahallen.

2011-10-16 @ 21:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0