Dazz bååt

Var i dag och besökte min vän Professor Wärner Borgmästare i hans småbåtsvarv, eller ska vi kalla det torrdocka? Nja torrdocka vete fan om det passar

För ett år sedan släpade sagda person hem ett i mitt tycke rostigt lik som väl bara han själv kunde se skönheten i. Men eftersom jag känner honom bättre än så, så fattade jag att han såg nåt speciellt i detta rostiga, nitade plåtskrov. 
Jovisst först idag när jag tittade till skapelsen kunde jag skönja dom vackra linjer som fanns när han hade skalat bort en ful hytt och diverse missprydande fenor.  


Inte nog med det. Han hittade en gammal Volvo Penta från tidigt 30tal som låg uppochner rostig på en åker. Han har på ett pietetsfullt sätt förbarmat sig över denna järnklump och skänkt den ett nytt liv. Tänk er själva ljudet av en 8 hästars motor som vid fullvarv kommer upp i hela 1000 varv/sek


Det är alltså dessa två metallstycken som på gamla dar skall ingå ett äktenskap. Gaffeltucken till höger kommer att få agera som brölloppsvittne.

I morgon bitti drar isgaraget gänget och några hängörands till MC collection och Edsbacka Värdshus.

Vi hörs. /Tomas



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0