Det blir bara bättre eller värre.

Var förra helgen i Falun på DAK marknaden för att hitta en motor till sivagnsprojektet, men det gick på skit. Allt hade varit så mycket enklare om jag ägnat mig åt bilar eller mopeder.
                                                        Boardertrack eller?

Så ofantligt mycke grejer och folk men inget för mig.

 
Nu vänder det!
Jag köpte skrotet i tron att det var en låghjuling och började bygga om för max 5,5 tum breda hjul., men ringer till Johan Lundqvist (klassrepresentant) för att kolla. Då får jag reda på att mina metallbitar omöjligt kan platsa i den klassen utan den halkar in i den s.k kortskorpeklassen trots att den är framburkad. Fan oxå tänker jag ska man behöva åka bland alla dessa monster, men kommer snart på att det ju inte är någon nyhet för mig som harvat runt med en trött Albin i 4 år bland idel monstermaskiner.
Nej allt blir på en gång fan så mycket enklare. Jag kan behålla dom hjul som följde med utan att behöva svarva om vartenda nav, och det bästa av allt, motorutbudet känns plötsligt oändligt med motorer fram till 1987 och 1100cc att välja på vilket öppnar många portar och gör det hela billigare eftersom det i mitt fall känns helt onödigt att behöva trimma en sån motor.
Min fru har alltid hävdat att jag håller mig med underliga kompisar och jag kan bara hålla med. Inte mindre än sex personer har frågat chans på att få burka med mig vilket enbart tyder på att jag är en djävla mes till chaufför.

Slutligen vill jag hälsa alla Möklintare att jag tackar för tipset om en Renaultsnurra i apparaten men jag har sedan en tid förklarat krig mot Franskdjävlar så det blir nog Asiatiskt under min buk.
Angående miss piggy kulören så har min färgterapehut sagt att jag inte är den rosa gristypen utan snarare ett vildsvin, så sorry färgvalet blir nog ett annat.  Det fanns även ett förslag om siffror 999 eller nöff nöff nöff som jag till viss del köper men det räcker med nöff nöff 99 eftersom jag aldrig har varit helt hundra.

Ooh yeaah. Vad ska min hustru tro. ( Citat Povel. R gräsänkling blues)

  
Nuså liknar det ännu mindre en sivagn men fälgarna är på glasblästring/lackning och chassiet ska iväg nästa vecka sen börjar uppbyggnadsprocessen.

Livet går vidare och det lär inte finnas tid för höstdepression i år heller.
/Tomas

Kommentarer
Postat av: frun?

Ä du inte helt hundra ? !

2011-09-11 @ 00:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0