Årsracet alltid så kul

Jag hade två mål för ögonen när det gällde TT racen. Dels att kolla in 47 klassen eftersom jag hyser ett stort hjärta för den klassen, visst har klassen sin charm men det blev bara en kul fight på lördagen mellan L-G Zeels på sin Royal Enfield och Roger Nordmark BSA om 3e platsen som Roger gick segrande ur. Roffe Granlund och Börje Ivarsson lämnade tidigt övriga startfältet på sina raketmotorförsedda BSA knarrar. Skrämmande är att klassen bara hade 11 maskiner till start i år jämfört med för 3 år sedan då det fanns det 23 st 47 hojar på plats, jag har i alla fall klart för mig vad det beror på.
 
Nästa klass som jag var nyfiken på var naturligtvis sivagnarna där jag ska delta med mitt bygge till nästa säsong. Garpenbergsgruvans motormän bultaren och krossaren Ludde och Örjan som tävlingsdebuterade sin BePe Sidewing.
Bildbeviset på att Berra Perssons sista bygge är på racebanan
Det hann bli 4 träningsvarv innan oljetryckslampan pockade på uppmärksamheten, men jag är övertygad att det kommer att bli en fullmatad säsong 2013. http://sidewing.blogg.se/
 
Det finns ju så oändligt mycket mer att uppleva en sån här helg. Det är ju över 600 klassiska tävlingshojar på plats och enormt många besökande mc.
 
Teknikporr. Hör till en ooootroligt tjusig "Triton" = Norton fetherbed ram med Triumphmotor, trident i det här fallet
 
 Det roligaste på speedwaybanan var ju annars att se Danskarna  köra på sin rundbane sivagnar, så knäppt och bisarrt så det blir konst.
Se sån stil dom har
 
Fläskig Traja med Campersläp
 
Mästerlig RatBike från Norge.  Oslgabar
 
Nu är det bara 12 dar kvar tills jag får lufta herr Albin i Ånnaboda backen.
 
Vi hörs /Tomas
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0