Tankar om tankar.

Ja nu vart jag lite djup.

Dagens sanna historia tar sin början i Norge närmare bestämt i Våler i samband med classic tävlingen 2011.

Min första tank på herr Albin var en modifierad Honda Shadow tank, ja jag vet det är inte rätt årgång för klassen men med lite retrolackning så såg den rätt ut.

Problem dök så småningom upp med svårtätade vibrationssprickor så jag behövde helt enkelt göra nåt åt problemet.

Det finns en Norrbagge som garanterat dyker upp på tävlingarna i Våler, han säljer skrotade och begagnade MC delar både gamla och nyare delar och han hävdar varje år att det är sista chansen att fynda eftersom han ska lägga ner verksamheten av hälsoskäl. Men han dyker lika förbannat  upp kommande år igen. Jag köpte för sju år sedan en fin Norton H16 oljetank 40 talare av honom för 200 spänn.

Nu bar det sig inte bättre än att han hade en Hondatank från nån customvariant som stämde ännu bättre in på 40 tals linjerna åt min Albin den verkade tät. Tanken hade en del bulor och var ordentligt skrapad så jag fick den för 200 spänn. Han förklarade att tanken blev skadad under en filminspelning i Lillehammar där den kvaddades i en scen, det var visst en Norsk/Amerikansk film som handlade om nån Amerikansk gangster som bosatt sig i Lillehammar huvudrollen spelades av han från Sopranos förklarade han.

Efter tennspackling och modifiering så är den väldigt mycket Albin.

 

I går kväll när jag intet ont anande dumburkskollade på den nya TV serien ” Lillyhammer” vilken jag varmt rekommenderar skitkul/bra serie. Hursomhelst så spelas huvudrollen av Steve van Zandt som också lirar gitarr med Bruce Springsteen i E street band och kallas Miami Steve eller Little Steven han hade också en roll i Sopranos. I en scen så rullar han och kompisen fram mot en MC i sin elbil och jag lägger märke till att det är en Custom Honda med likadan tank som jag har, då tar han sats och kör över MCn med bilen.

Blixtar och dunder, det är i det ögonblicket jag fattar att det är därifrån min tank kommer, så tankens historia fortsätter .

Så gott folk Herr Albin kan numer även titulera sig som delvis skådis också.

Vi hörs /Tomas


Kommentarer
Postat av: frun

man kan nästan se att den blivit påkörd av Little Steven ; ) tur att du har en fru som ser till att du tittar på rätt tv program!!

2012-08-23 @ 21:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0