Nicodemus en vinnare.

Kanske blev gissa grejen lite för lätt för garagegrannarna. Brossans gissning att det var stödhjul till sivagnen är inte helt fel men Niklas kom lite närmare. Eftersom jag numera inte flyttar ut svetsen i lokalen så får jag flytta sivagnen till svetsbåset istället. Dessutom så har ju vå kära hyresvärd behagat att bygga förråd i gången in till isgaraget som är smalare än en påklädd sivagn då är man för evigt förpassad till en tillvaro i det kalla isgaraget.

För att ta sig ut med sivagnen måste man antingen strippa av den allt som hänger utanför ramen, eller bära ut klumpen på högkant ca 220kg. Då slog en snilleblixt ned i den lätt grånade roten. Jag monterar ett par stöhjul på sivagnen men på lite fel ledd och vips så lyfter jag lätt upp vagnshjulet och låter det hela balansera på stöhjulen som jag med lätthet kan manövrera det hela med. Tro mig det funkar jag har testat.
Stöhjulen plattmonterade


Sivagnen på högkant


Eftersom jag anser att Niklas klarade sig för lätt så blir han utan både gräslök och gräddfil.

Vi hörs /Tomas 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0