Alla småler i Våler

En rubrik som skulle platsa i vicken ordvitsig rubriksättares kvällstidning som helst. Men till skillnad mot kvällstidningarna så ligger det en hel del sanning i rubriken. Detta var mitt 13e besök i Våler och det var här jag upplevde tjusningen med Classic Racing första gången. Vid 5 tillfällen har jag haft herr Albin med och vid 4a tillfällen har den funkat, alla gånger utom i år har det regnat till och från under tävlingarna.
Beskjuten Krumryggad Norsk älg med fettmule hälsar oss välkomna


I år sket jag av olika anledningar i att ta med herr Albin (jodå han funkar och mår gott men fick stå kvar i spiltan) jag och Ludde drog i stället iväg i hans nyinförskaffade Fransyska för inte ville vi missa färskpotatisen, matjesillen, och grillningen som bäst avnjutes med en kylklampskall pilsner vilket är en utsökt tradition vi bär på.

Vi riggade snabbt upp den Franska a,la Peugeut våningen med tillhörande 24MX designade balustrad som skulle bli vårt luxiösa hem dom närmsta dygnen.
Modärn Fransk arkitektur


På lördagskvällen avnjöts en Finare Fransk middag bestående av rödvinsmarinerad grillad nöffnöff karré, pom pom färskpotatis med hickoryspetasad sås, det hela sköljdes ned med en god bejalois. Efteråt så blev det kaffe med Gagnefbakelse.
Två livsnjutande kavaljerer i den Norska ishavskvällen
 

Som vanligt dök våra alltid glada Norska isracingvänner upp och hade dagen till ära i släptåg ett par Svenska rundbanetokar som fraktade sig dit på ett par Amerikanska medeltidstekniska motorcyklar dom var för övrigt iklädda läderbyxor som skulle gjort Tyska läderbögar helt galet dreglande ivriga.

Javisstja vi var ju där för att kolla racing oxå och jag måste erkänna att det killade till i Albintarmen men som den karaktärsfaste person jag är så kunde jag snart hejda det begäret.
Helgens dubbelsegrare i 47 klassen Börje Ivarsson kör snyggt, tight.  


Rolfen. "For ever young"


Det är bara att hoppas att man när uppdateringen av reglementet skrivs försöker behålla förkrigscharmen i klassen.

Eftersom jag har intresse i sivagnsklassen och förhoppningsvis kommer att köra där nästa år så var det med nyfikna ögon och öron jag snokade runt i depån och försökte snappa upp så mycket som möjligt samtidigt som man måste sila bort en del tråkiga intryck.
Snygg stil eller hur? Tur att man ska stå på knä och inte veta vad som sker bakom ryggen.



En skön helg i det alltid trevliga Våler, nu väntar ett krafttag med husbilen och rödbetsodlingen.

Vi hörs /Tomas





Kommentarer
Postat av: Ludde

Vilken svullstig rapport det blev!!

2012-06-12 @ 15:43:33
URL: http://sidewing.blogg.se/
Postat av: Fru L

Ja men det var väl en svullstig resa ?

2012-06-13 @ 18:56:04
Postat av: Brossan till Lazon

Mycket kalorier i alkoholhaltiga drycker!

2012-06-13 @ 20:58:05
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0