Måsart 29 juni

Jag har ingen aning om Måsarts  status. Det enda jag vet är att mamma mås skriker i högan sky när jag närmar mig dess boplats trots att det är en massa knegare som har ockuperat Måsarts fastighet. Jag hoppas innerligen att  den ömma moderns skrikande betyder att hon vill skydda Måsart  från allla  faror och att Måsart är vid liv.
Här sitter den ömma modern och vakar
 
 
Jag råkade av en händelse (ja man säger så) bli hängande med nägra gamla polare på " The local Pub " dvs Kings Arms och kom på att jag har ju för fan semester. Så varför inte satsa på en smärre bakfylla så att jag kanske på gammalt präktigt gammalt gubbvis inte kliver upp kl 05.15 och hatar  knegarlivet utan kan unna mig en sovmorgon till 09.00.
Sagt och gjort jag hade en treflig afton med Kreutzberg, Negerkungen, diverse honor innan jag i nattmörkret begav mig hemåt.
 
Ja jag hade ju en liten förhoppning om att få se eller höra nåt från Måsart men jag tror eller snarare vet att Måsart har smygit in på bibliotket ooch snokat upp Richard Bachs bok om måsen som hette Jonathan Livingston Seagull för att bli en mästerlig flygare.
 
10% Bonde
För er som vill följa mina och Luddes vedermödor och krig mot mördarsniglar så kan jag rekomendera följande blogg  www.silvattspark.bloggplatsen.se
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0