Måsart torsdag 21 juni

I dag har Måsart sett pigg och glad ut under promenaderna på bakgården.
 
Måsart har börjat fälla pubertetsfjunen och man kan börja skönja lite vuxnare fjäderdräkt därunder.
 
Jag tyckte lite synd om den kraken eftersom det inte fanns en vattendroppe kvaar i pölarna på gården, så jag bar in en skål med vatten till hen. Gissa om det blev livat när jag låste upp grinden och klev in på gården, tre vuxna måsdjävlar dök upp från ingenstans och störtdök mot mig gapade värre än stockholmare på semester. Så visst håller mamma mås med sina kompisar ett vakande öga på måsart.
Måsart och vattenskålen jag placerade ut med fara för min egen hälsa.
   
Nu har jag semester 4 veckor och blir friherre om 71 dagar.
 
Vi hörs /Tomas

Kommentarer
Postat av: Svante

När Måsart blir vuxen och skränar som en 08:a får du nog ångra dina omsorger.

2012-06-21 @ 23:29:37
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Frun

Måsart är numera en del av familjen så vi ser fram emot att han växer upp till en fin och skräning mås : )

2012-06-22 @ 17:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0