Måsen

Nja nu menar jag ju inte Anton Tjechovs "Måsen"  eller Richard Bachs bok om måsen som hette Jonathan Livingston Seagull, utan en alldeles egen måsunge som jag har fattat tycke för.


Den här lille krabaten har som en missförstådd invandrare råkat födas där dom yttre hoten och eviga påhoppen blivet en jobbig del av uppväxten. Den upptäcktes för 4 dagar sedan utanför apoteket i Hedemora vid oxtorget och var vettskrämd av alla fotgängare och bilar, men så för 3 dagar sedan så hittade vi pippin på bakgården till telestationen i Hedemora. Förmodligen hade den blivit bortmotad av apotekschefen Tam. Lam eftersom den kanske störde kundflödet.


Måsungen verkar må bra och mamman gapar i högan sky när man kommer för nära och hon håller koll på eventuella inkräktare, annars så håller sig ungen innanför grindarna och verkar trivas med den skyddade tillvaron på bakgården.
Nu vill jag ha hjälp att hitta ett namn till den lille och lovar att följa den med kameran under uppväxten och känner mig lite som en gudfader, så kommentera gärna in ett namnförslag.

Vi hörs  /Tomas




Kommentarer
Postat av: frun

Måsart : )

2012-06-16 @ 20:32:38
Postat av: Brossan till Lazon

Den hårda Albinräserföraren visar sin mjuka sida, man kan undra hur det mås?

2012-06-16 @ 21:57:32
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Ludde

Jag tycker den skall heta Edward efter mannen med högt flygande planer.

2012-06-16 @ 22:01:24
URL: http://sidewing.blogg.se
Postat av: Frun

Varje albinräcerförare med självaktning visar stolt upp sin mjuka sida ; )

2012-06-16 @ 22:37:49
Postat av: Marina

Albina om det är en liten tös, men det kanske är svårt att kolla!!!! Helt rätt Frun även solen har fläckar...

2012-06-17 @ 08:25:28
Postat av: Lazon

Namntävlingen avgjord. Ludde namnet Edward har tyvärr ett dåligt karma eftersom han aldrig har fullföljt något. Marina Albina låter bra men är som Du säger ett feminimt namn och jag vet inte om pippin kan ha ägglossning. Vinnande förslag får bli Frugans förslag Måsart, delvis för att jag lever under toffeln.
Priset är förstås en Gagnefbakelse.

2012-06-17 @ 09:56:32
URL: http://www.albinracing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0