Midsommarafton.

Bor man i Dalarna så ska man naturligtvis fira midsommar. I mitt fall blev det att agera chaufför och supporter åt min fru och en av hennes jobbarkompisar i en mountainbike tävling mellan Skattungbyn och Orsa, mer Dalamidsommar kan det knappast bli.
 
Två positivt laddade joner, förlåt brallisar före start.
 
Själva racet gick väl sisådär eftersom dom saknar Endurovana men dom kämpade sig i mål vilket jag oxå gjorde betydligt mer utvilad (nån måste ju ta ansvaret för att frakta bilen).
 
En glad Gudrun korsar mållinjen efter att ha lämnat alla konkurrenter
 
När jag stod på pass efter spåret uppfattade mitt känsliga motoröra dånet från kraftfulla V8 motorer som jag måste kolla upp. Det pågick Drag Racing, (ni vet den där motorsporten där man inte behöver svänga utan den viktigaste egenskapen är att man är en  7helvetes duktig mek och konstruktör) på Tallheds flygfält som jag kände mig tvungen att smyga iväg och kolla.
 
Psykmålad tuffing,det är som alltid med Jänkare mycket yta/attityd som räknas
 
Lustigt att en så potent raggarbil måste få hjälp av en Yamastånka för att orka till depån
 
Måste nämna att jag tittade till Måsart när jag kom hem och hen låg och latade sig men verkade kry.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Brossan till Lazon

Tvåhjuling utan motor? Det verkar drygt, man är impad.

2012-06-23 @ 01:08:41
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Frun

Kan intyga att det var drygt och brister i tekniken och underlaget som delvis bestod av stup i lös sand blandat med stubbar och rötter och stenar inte gjorde saken bättre men tog mig runt i alla fall : ) och det är väl det som är mbt : )

2012-06-23 @ 10:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0