Speedwekend fredag
Ku när trots en ytterst förvirrad organisation. Att tidsschemat spricker när Ocklund och SMA är i farten kan ses som en underdrift, det har snarare blivit ett slags religion. Starten förskjuten 1 timme sen får man sitta i kö 1 timme så när man väl får släppa iväg herr Albins sprittande hästar så förväntar man sig en hiskelig fartupplevelse. Nu vart det ju inte riktigt så ty det rådde motvind, klen bestyckning enär herr Albin aldrig vädrats i så kylig och syremättad luft efter andra världskriget och en del motsträviga vattenpölar bromsade upp alltihopa. Farten blev väl måttliga 102 km h.
Men det som är behållningen är ju depåupplevelsen som saknar motstycke.
En Gävletillverkad "Furir" tävlade ej men funkade och var vacker
En HD sida med Turbo! De ni.
Jet sparkar
Fulldubbad snutvolvo.
En uppmaning till Er som tänker besöka Orsa i morgon. Ta på stövlar för det är förbannat blött på isen.
Vi hörs i morrn. /Tomas
Men det som är behållningen är ju depåupplevelsen som saknar motstycke.
En Gävletillverkad "Furir" tävlade ej men funkade och var vacker
En HD sida med Turbo! De ni.
Jet sparkar
Fulldubbad snutvolvo.
En uppmaning till Er som tänker besöka Orsa i morgon. Ta på stövlar för det är förbannat blött på isen.
Vi hörs i morrn. /Tomas
Kommentarer
Postat av: grogg
vad är det för hoj bakom Furiren?
Postat av: Bloggarn själv
Hojen som syns bakom furiren är en Suzuki GSk 850cc. Det är grabbarna i Brooklyn Choppers från Gävle som snickrat till den i gammal dragracestuk a la 70 tal. Det är en skrotad kardan Sucka man utgått ifrån och med enkla medel byggt en dragbike som ska se ut som den är hämtad från en dammig loge. Furiren hade man bar motorn till och har sen snickrat ihop resten av en gammal militärtrampcykel och en del annat. Väldigt tjusigt slutresultat vill jag påstå.
/Tomas
Postat av: Brossan
Det viktigaste vinterplagget på Orsa sjön var vintergummistövlar med broddar.
Trackback