Jag konverterar.

Att jag konverterar betyder ju naturligtvis inte att jag byter religiös inriktning eftersom jag inte har någon, att jag är medlem i svenska kyrkan beror enbart på att jag tvingats dit av systemet och varit för bekväm att säga upp mig. Däremot så vill jag envist hävda att eftersom jag röstade nej till EU så är jag heller inte medlem där så det så.

Nej konverteringen består av lite modifieringar av herr Albin så att han skall trivas bättre på grusunderlag och i backe.
Jag har snokat upp två race så här långt där man kör backe med gammelhojar. Den första jag kör går i Torsby den 2a juni och har döpts till " Stellan Strandh memorial" efter den forne backkungen.
Backstyre i bästa Marlon Brando stuk

Första steget i konverteringen, sen ska det krängas på ett 19 tums speedwaydäck bak och nåt grusigare fram. Kanske det blir en omplacering av fotpinnar samt ett luftfilter och vips så har man en backhoj. Det känns lite som i forna tider då man körde alla grenar på samma hoj.
Texten över mitt mekbås förpliktar
 

Utanför dörren på mitt jobb spirar denna fantastiska tulpan. Ingen vet hur den bär sig åt för att trycka sig upp genom makadamet mellan husväggen och trottoaren varje år och bara bli vackrare hela tiden helt utan mänsklig omsorg. I år sätter den rekord med 21 knoppar.
Livskraft!!!


 

Vi hörs /Tomas



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0