1 dags semester från friherrelivet.

Efter att i morse tagit en extra lång promenad med familjejycken Viggo kunde jag  konstatera att det var ett 7 särdeles trefligt  kanonväder. Jag hade tänkt tillbringa delar av dagen i garaget  med stinkande polyesterarbete, men kom på att jag i egenskap av mitt ämbete som Friherre och därmed min egen chef så kan jag ju ta en semesterdag. Sagt och gjort, jag gränslade min flygande BMW tegelsten och styrde kosan via Stjernsund på ringlande vägar till Hofors för ett besök hos Kalevi och Lena.  I Kalevis verkstad trängdes en massa KTM 690 racers som han höll på att preppa. Han uppnår briljanta resultat med sitt jobb med sånt som frabriken inte fixar elle anser sig ha tid med.
Efter fika drog jag vidare till Säters Folkets Hus och en fotoutsällning. Väl där fick jag trängas bland Silverrävar och Gråblå pantrar eftersom det var PRO dans, men som tur är trodde ingen att en kavaljer klädd i Goretex var en konkurrent på parketten.
 
Vackra foton tagna på en bilkyrkogård i Värmland. SAAB 92a med mänskliga drag
Kom sen inte och säg att skrot inte kan vara vackert.
 
Efter att som en turist i tillvaron ha klarat av ett kulturellt inslag drog jag vidare till min brossa Svante som har ännu större erfarenhet av livet som friherre för att spana in hans pågående projekt.
 
Projektet för dagen. Renovering och pimpning av en rysk Dnepr 
 
Fantastiskt Ryskt hanteverk tillika finmekanink. Ljuddämparna är faktiskt ny beställda från Ukraina
Ni som vill följa brorsans vidare och tidigare hojbyggar äventyr kan kolla nedanstående länk 
 
I morgon kanske jag inte tar semester, eller förresten vi får se jag kanske bara latar mig eller drar i mig lite polyesterångor. Vem vet?
 
Vi hörs /Tomas
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0