Bernard Moteurs

En del skaffar hund som dom är ute och går med och gärna visar upp, samt visar hur tama dom är.
Men Ludde han skaffar en gammal mjölkmaskinsmotor av märket Bernard Moteur som han tänker placera på en liten vagn och gå ut och gå med.
 
En mycket vacker liten fransk skapelse som konkurerrar i skönhet med Fransk Bulldog 
Jag kan tänka mig att han stolt rastar den i Sveaparken på sin lilla vagnbland alla andra hundägare och när han rycker i startsnöret så morrar den behagligt.
 
För övrigt så har jag kommit igång igen med mitt sivagnsbygge och känner mig inspirerad. Jag har återgått till plan A vad det gäller bakhjulsfjädring och har satt i fjädringselement av polyuretan i stället för guttaperka.
Polyuretanbiten har jag haft i min ägo ett tag men haft problem att kapa den men efter ett tips så la jag den i frysen ett dygn och kunde sen ganska enkelt kapa till den med en träsåg.
 
Vi hörs /Tomas
 

Kommentarer
Postat av: hundägare

ja bara han plockar upp skiten efter den så !!!

2012-10-16 @ 21:32:12
Postat av: Ludde

Det kommer jag inte göra. Eftersom att Kommunen inte satt upp någon hundbajslåda i min lägenhet, så kommer det få ligga. Jag har kollat med Allan Matsson i L-Hyttan.

2012-10-16 @ 21:48:09
URL: http://sidewing.blogg.se
Postat av: Ljung

Skulle kunna kommentera att det verkar lovande att Miss Piggy (Lazons sivagn för eventuellt nytillkomna) grymtar i sin stia igen! Skulle kunna kommentera att det är kul att även Ludde hänfallit till stationära motorer (även om en är ingen i detta samanhang) Väljer istället att hålla mig inom avdelningen värdelöst vetande: Allan Mattson är mammas granne!

2012-10-16 @ 22:14:26
Postat av: Ludde

Träffade Lazon igaraget ikväll. Han såg Pigg ut! HA HA

2012-10-16 @ 22:21:42
URL: http://sidewing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0